torsdag 1 november 2007

Mina vänner - Ehmilia Writer


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Ehmilia, ja hon beskrivs bäst som en glad och vänlig men blyg blondin-ava som mest flyter omkring i SL, men gör tafatta och välmenande försök att engagera sig i saker som t ex Röda Korset.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Som många andra här läste jag i tidningen och blev extra nyfiken när jag såg att det samlades in pengar till välgörande ändamål - verkade både kul och seriöst, ju.
En sommardag var det, när regnet hällde ner utanför fönstret, vilket gjorde motivationen större att bege sig in i en varm och solig tillvaro i SL. Kan man inte njuta av fint sommarväder i RL, så kan man ju alltid testa SL, där solen (vad jag vet) alltid lyser, om så önskar.

Vad var ditt första intryck av SL?
"Ska det va' så här??" Men andra intrycket blev desto bättre och nu är Ehm ohjälpligt fast...

Vad tycker du om att göra i SL?
Shoppa, shoppa lite och sedan shoppa. I SL kan man hitta de mest märkliga prylar. Min absoluta favoritägodel är mitt 'älvbo' (Skulle så gärna haft ett dito i RL) Jag tycker också om att utforska SL hitta nya ställen, möta människor/avor, dansa och lyssna på musik,

Vilka brukar du oftast umgås med?
I SL känner jag många till utseende och namn; några "med-avor" ser jag som närmare vänner. Speciellt en vän har betytt och betyder mycket i min SL-tillvaro. Jag är så glad att det var just HAN som nästan landade på mig med sin helikopter en vacker SL-dag i mitten av sommaren.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Rumpdansen, så klart! Jag satt i hamnen i SS och kikade på SS-gänget som dansade på gamla dansbanan, helt fascinerad och djupt avundsjuk över att du och resten av gänget kunde dansa sådär fantastiskt snyggt och synkront:)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Trivs väldigt bra i mitt SL-hem i Vainemoren. Här hyr jag ett hus med havsutsikt och egen brygga. Där bor också mina två katter Liza och Izzy. Jag gillar min fina pool på taket och min segelbåt...mysigt värre.
Sen är ju Second Sweden något alldeles speciellt, och jag tycker mycket om den gamla dansbanan på ön.

Något mer du vill säga?
Nej, jag tror det här få räcka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ehmilia :=)
Vi känner inte varandra så bra men vi träffar på varandra då och då på ställen runt om i SL..
Du är alltid lika trevlig när man träffar på dig så det var tur att ditt första intryck inte bestod.. det behövs fler lika trevliga personer som dig i SL :=)

Ika Cioc sa...

Jo, jag minns också dig ifrån rumpdansandet. Men jag undrar om vi inte sågs inne i SRC med? Det känns så? Du är en go och fin tjej, i alla fall.. fortsätt så =) Det var mysigt där uppe i rymden, tyckte jag

Anonym sa...

Ja, tänk hur det kan gå. Inte kan jag flyga som folk och jag ställde nästan till med en mindre katastrof när jag skulle landa. Men se vad som hände: Det som höll på att bli en allvarlig olycka blev istället en mycket god vän! Det var väl en väldans tur att du stod där på plattan :-)

Anonym sa...

Tack till Ika, Vira och min favoritpilot och alla andra som jag lärt känna i ffa SS! Jag åker iväg på semester och vet inte när eller om jag återkommer. Roliga och mysiga minnen från främst SS packar jag ner i resväskan och tar med för att ta fram och glädjas åt. Andra minnen lämnar jag kvar i källaren i huset i Vainemoren. Ha det gott!/Ehm