torsdag 23 augusti 2007

Mina vänner - Skrotis Snook


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Skrotis Snook är en filur,,de e helt rätt, han gillar att kolla runt på nya platser men även dansa loss med sina vänner

När blev du medlem och hur hittade du hit?
jag läste en artikel i aftonbladet ,tror jag,,om secondlife,,så,,några minuter senare va ja inne här,, de va den 4 april 2007

Vad var ditt första intryck av SL?
ja du ,,intryck?,,ja har fått många intryck ,men,,herregud ,,tror ja att ja tänkte,,detta är ju intressant,,undra vad som finns bortom nästa krök,,o där gick en o rökte cigarr,,o läste tidning,,va e detta förnågot??
efter nån timme hamnade ja på något sätt i second sweden,,då kunde ja inte gå riktigt,,haha,,i soffan inne i huset jämte dansbanan,,låg någonting o började prata med mej,,haha,,de va Trine Wallaby ,hon hjälpte mej o fatta hur man gör med alla funktionerna! Tack Trine!!!

Vad tycker du om att göra i SL?
då ja älskar havet,,och har ett ställe vid vatten,,brukar det bli många båt-turer,,ja bara älskar o glida fram,,o kolla på alla underbara ställen som andra avatarer byggt upp,, sen är ju dansandet med vännerna helt underbart,,spec om en viss sharky är inblandad,,haha

Vilka brukar du oftast umgås med?
oftast är det mina närmaste vänner,,(ni vet vilka ni är,,hihi) men även folk jag möter på mina båt-turer

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Ååh,,Ika stumpan,,ja minns en gammal dansbana i gamla goda ss,,(saknar den tiden faktiskt) ja tror det va där vi stötte ihop,,ja minns oxå ett besök på något ställe,,,där man kunde kramas o pussas,,,hihi,,hmm,,resten är censurerat!!!

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Favvoställe,,hmmm ,dom e många,,men,,där ja bor just nu,,o visst,,ss,,för där hänger ju en del av mina vänner

Något mer du vill säga?
Ja har massor ja skulle vilja säga,,fast,,,de orkar ni inte läsa om,,haha

Men,,SL är fantastiskt,,o ni mina vänner är underbara!
Tack Ika för en bra blogg,,de e intressant o läsa vad andra tycker o tänker

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja du skruttis... du försvann från ss ett tag men nu sen det är RAJ RAJ mest varje kväll så syns både du och din danskossa igen :=) tror till och med att du satt på rätt håll på den sist jag såg er haha

Anonym sa...

Jag minns dig Skrotis från gamla ss. Minns dig mycket från sandlådan där. Du hade även då din gula bygghjälm på dig.
Du är en mycket trevlig prick som är med o RAJ RAJ. Trots att du kommer från Bräknehoby;)

Kramisar

Anonym sa...

O hail the great shamalamadingdong.
Skruttis är mannen som jag delade mitt stora intresse med som newbie.
Vi hade fullt upp med att hitta olika gestures i gammla SS.
Han är galen men ofantligt trevlig person som bryr sig mkt om sina medmänniskor både i SL och RL om jag inte missuppfattat saken.
Han är en rövare som kan dricka öl och RAJ RAJa samtidigt som han har många bra inlägg i diskutioner.
Pöss å kram på dig skruttis.

Ika Cioc sa...

skrotis var en av de jag träffade tidigt i second sweden .. det var runt dansbanan vi började snacka, sen minns jag en utflykt som Skrotis och Stingis tog med mig på.. Ta på dig något svart, sade ni och jag gjorde ju det förstå.. hahaha det där stället var inte riktigt i min smak, om man säger så =)Nu går jag mest alltid klädd i svart, man skulle kunna tro att jag vill tillbaka dit? haha

Anonym sa...

Skrotis var en sådan där jobbig typ som körde gestures och härjade lika mycket som Sharky.

Med tiden har vi träffats genom våra gemensamma vänner mer och mer, och så sent som i förra veckan lade vi till varandra på vänlistan.

Allt eftersom vi lärt känna varandra tycker jag Skrotis är en hygglig prick.

Anonym sa...

Skruttis nu när du har fixat klart i ditt nya hus, så är det väl dags för en hejdundrande inflyttningsfest.. :)