onsdag 15 augusti 2007

Mina vänner - Vira Broome

Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Ja... vad är jag för en filur... jag är väl en ganska social dansant shoppoholic :)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag hittade hit första gången 14 mars 2007 genom en internet vän som tipsade mig... men jag hade en helt värdelös laptop som gjorde att allt laggade nåt fruktansvärt så det tog nog en 2 veckor innan jag fick tutorialen färdig och kunde ta mig till second sweden...

Vad var ditt första intryck av SL?
Mitt första intryck var tyvärr att det bara var en massa sex och skit här... förutom på second sweden då...

Vad tycker du om att göra i SL?
Det jag gillar är att umgås med dom vänner jag har fått här... dansa och shoppa...

Vilka brukar du oftast umgås med?
Umgås gör jag väl mest med dig faktiskt... och resten av dansgänget :)

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Första gången vi träffades var på den gamla dansbanan... kommer ihåg ditt blonda hår med flätan som en krans runt huvudet... men jag kommer faktiskt inte ihåg när vi pratade första gången...

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jag trivs bäst i second sweden...



Tack =) Ika

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har haft en massa kul ihop. Vira är nog den enda som sett mig utan hårdrockarmunderingen. haha. Flower power!! Tror inte jag avslöjar mer än så faktiskt. :)

Anonym sa...

Haha Belze... nej jag måste nog erkänna att det tog ett tag att hämta mig från den upplevelsen :)

Anonym sa...

Vira är ju även hon en avatar som jag upptäckt i mina äldre dagar.
Jag vet att vi har stött på varandra många ggr sedan jag föddes men först för någon dag sedan så hamnade hon på min friendslista, jag blev lite fundersam på varför hon inte varit där mkt tidigare? haha nåja hon är en trevlig tjej som är duktig på rumptanza =)

Ika Cioc sa...

Vira är min goa kompis som jag tycker massor om att vara tillsammans med. Vi gillar samma saker.. har samma favvoshoppingställe.. snart har vi köpt alla uppsättningar kläder de har där =) Vi borde köpa ett av varje och skicka mellan oss i stället för att köpa två av varje haha

Anonym sa...

Ja du Vira, vi började väl ses för att vi synkade så himla bra när vi var ute och dansade. Nu med Ikas rumpa har ju det här förfinats så hela rumpdansgänget synkar alldeles förträffligt. Sedan jag har ett inventory fullt med skumma prylar efter vår shoppingrunda på den där simmen som skulle läggas ned, minns du det?

Anonym sa...

Vira, alltid lika trevlig!
Vi träffas ju mest i rumpdansen, men jag vet att du har en äventyrlig sida också..hehe. I alla fall tror jag det efter att ha sett en aggressiv kvinnlig truckförare, iförd gul hjälm, köra runt i skärgården..:))

Anonym sa...

Vira, dig hörde jag ständigt talas om under en lång period i somras. Det var alltid "Vi voicar hemma hos Vira" eller "jag är ute och shoppar med Vira". Men då hade jag ingen pejl på vem den där Vira var.
Sedan en kväll skulle Ika hjälpa mig att för första gången testa om jag kunde använda voice från min Mac. Vi var ute på min ö, och mitt i alltihop frågade Ika "får jag bjuda hit Vira?" Det fick hon såklart.
Så kom det sig att första gången jag såg "den där Vira" fick jag också höra din härliga skånska i headsetet. Ett outplånligt intryck. Dalkarlar, släng er i väggen :))

Ika Cioc sa...

Vira Vira.. min klippa :) En mycket god bästis som alltid finns där! Eller det gör du ju itne alls .. byt jobb, som sagt! =) Du skall ju vara här, när jag är här !

Anonym sa...

Vira har alltid funnits. Jag kan inte minnas när vi först träffades, men det måste ha varit i min tidiga Second Sweden karriär.

Vira är en god vän, många gånger har vi tillsammans med Ika varit ute och shoppat.

Viras främsta egenskap är att hon är enormt omtänksam. När jag hade som mest problem med min dator och inte körde SL var hon den enda som kontaktade mig på MSN för att höra hur det gick.

Anonym sa...

Hej Vira!
Jodå, det stämmer att vi mötts på snart sagt "varenda veranda":-)

Vi ses!
Tompa