torsdag 16 augusti 2007

Mina vänner - Rebecka Beck


TILL MIN BLOGG - skulle jag vilja ha lite info från dig =)
OK jag förstår. Hämnden är ljuv.
Bara för att jag intervjuade dig i Slatinthe…

Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jag är en SL-tjej som har litegranna två sidor. Dels den sociala, älskvärda Rebecka som vill vara vän med alla. Och dels den ettriga Slainthe-reportern som frågar ut folk och ständigt grälar på Satorin...
Jag trivs med bägge rollerna.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag debuterade 1 april 2007. Hade hört SL nämnas i förbigående på jobbet en gång, då vi hade en diskussion om företags närvaro på Internet. Någon sa att nu ska ju till och med Svenska Institutet öppna ambassad i Second Life. Jag tänkte ”vad är det”? Sedan läste jag artikeln i Aftonbladet och blev nyfiken nog att ladda ner och själv ta reda på det.

Till svensklägret hittade jag ganska tidigt, tack vare att jag träffade Thobias Söderström i välkomstsimmen. Hans svenska efternamn syntes ju i mängden liksom. Tillsammans snyggade vi upp hår och kläder och upptäckte Second Sweden.

Vad var ditt första intryck av SL?
Alltså, alla andra verkar ha hamnat i porrträsket först av allt. Det gjorde inte jag. Och tro mig, jag har till denna dag ännu inte sett en campare! Är jag unik eller?

Men för att svara på frågan så var mitt första intryck ”varför är jag alldeles grå?”.

Mitt andra intryck var ”Wow, det här är som the Sims2 med levande människor”

Mitt intryck idag är ”Vadå SECOND life…?”


Vad tycker du om att göra i SL?
Nypa dig i rumpan förstås, hihi…

Jag har haft olika perioder i SL. Allra först linedansen med dig och det första SS-gänget. Sen blev jag bosättare pö simmen Sverige och bara byggde och byggde och byggde. Fick total skaparnoja och blev primsberoende.

Men såsmåningom saknade jag umgänget med dig och andra, och sökte mig tillbaka till Second Sweden. Nu vet jag inget mysigare än att få vara med bland dina Åtta Rumptanzers och prata, skratta och önska låtar medan vi utför luftakrobatik. Fast jag gillar ju Weezer bättre än Rammstein om du kan förlåta mig...

Byggandet är för tillfället inskränkt till att städa upp efter RAJRAJ-festerna i mitt och Sharkys lilla hus i SS.


Vilka brukar du oftast umgås med?
Det är ju de
som är med i rumpgänget. Jag vill då särskilt nämna Belze som är min hjälte eftersom han gjorde det möjligt för mig att streama in dig i min
iTunes, Happy för att han är så himla rolig, och Tindra för att hon har så bra önskningar. Min lillesyrra Zamira och gulliga Jasmine, som är min och Sharkys adoptivdotter.

Utöver rumpgänget är jag också nära vän med Charlotte Rhino och Satorin.
Borde väl även nämna Thobias och Nomdeguerre, men de är nästan aldrig online nuförtiden. Åh, nu kommer jag på ännu fler vänner jag måste ta med; Sophi, Mejsel, Zaryna…vi genomlevde ett SL-drama tillsammans.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Oja, som om det vore
igår! Vi uppfann ju linedansen på gamla dansbanan. Vi tillbringade hela påsken på de tiljorna och hade SÅ skitkul. Och jag blev jättefascinerad av din energi och ditt SL-kunnande. Sedan kan jag faktiskt ge dig exakt datum för vårt första IM, det var den 7 april 2007 enligt loggen (*smart*). Vi satt på Dalahästen, du, jag och Nom. Minns du det?

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Där Sharky är ;) Därför att han är min själsfrände.

Något mer du vill säga?
Jag behöver mer sömn!

Tack =) Ika
Nu är vi kvitt :) Rebecka

10 kommentarer:

Ika Cioc sa...

7 april??? Jag sitter här och funderar kring vad sjutton jag pysslade med i hela mars? Jag som trodde jag träffade dig redan från början..

Ika Cioc sa...

Beckis! Du som jag trodde var en av mina första vänner, var nog ändå en av de första, eftersom jag har total minnesförslut kring vad jag gjorde i mars :) Kanske var det då jag jagade de kända gröna prickarna? hahahaha Vill nog förtränga dem lite. Jag har tyckt om dig ända från början och hittade på en gång en fin och god vän i dig. Vi dansade och hade kul och sen POFF började du bygga och försvann. Jag kikade förbi dig ibland och då sade vi alltid att vi skulle skärpa oss - det var vi inte så duktiga på =) Men så tog du tag i sakern och började dyka upp igen och nu har "jag" fått dig tillbaka. Känns mycket bra att duär tillbaka igen! KOM HEM FRÅN KINA!!!

Anonym sa...

Beckis hon är väl den underbaraste personen i hela SL, kommer nog inte ihåg precis första gången vi träffades, men jag minns en gång när hon nyss hade fixat tomt i Sverige, jag träffade henne på tomten och den var helt tom gav henne en sittkudde och när vi nu hyrde huset i SS så plockade hon fram den kudden, jag sa den där har du ju fått av mig och cirklen var då sluten =)
Loove u Beckis.... och som Ika sa... KOOOOOOM HEEEEM NUUUU!!!

Jasmine C sa...

Första gången jag träffade min blivande adoptivmamma var på SS där vi hade en hysteriskt rolig löptävling med Sharky. Skrattade så tårarna rann. :) Sen viftade jag lite med kärleksspöt och så var framtiden klar. :)

Anonym sa...

Hej Rebecka Första gången jag träffade dig (tror jag) var när vi körde gokart och alla nästan klättrade på dig och Ika när ni stod och pratade, och jag tyckte så synd om dig... :) Eftersom vi nu också nästan är grannar hoppas jag verkligen att vi lär känna varandra lite bättre :=)

Anonym sa...

Becka! Stripdansnatten kommer jag knappt ihåg, men det skulle vara likt mig att behålla allt på...haha.
Vi träffas oftast på dansbanan, din musiksmak är bara så bra!
Du är snäll, trevlig och har alltid svar på tal...det gillar jag!
Även du och jag är ju nästan grannar, så vi ses nog även utanför dansbanan...:))

Ika Cioc sa...

Nu är du hemma från Kina, men var är du i stället då? *letar* Sitter du på FB och göra musiktävling och går förbi mig igen? haha

Saknar..

Anonym sa...

Jag har aldrig lärt känna Rebecka så där djupt, men minns den första gången vi träffades. Det var i gamla SS vid dansbanan, Ika presenterade oss och talade om att Rebecka var en av hennes bästa vänner från förr men att de inte träffades så mycket.

Efter att ha setts på go-cart banan, och sedan rumptanz-artikeln i Slainthe och sammanflyttandet med Sharky i SS har vi stött på varandra allt mer.

Även om vi inte känner varandra så väl, tycker jag gott om Rebecka. Med så många goda vänner gemensamt är det bara en tidsfråga innan vi lärt känna varandra så väl att vi kan säga att vi är goda vänner.

Anonym sa...

Rebecka,
vilken soulmate du är! Då är vi i alla fall två AIK'are bland över 9 miljoner SL'are. Vi kan sätt ihop en group - "AIK'ers in SL" :-)

Jaså du har också fel på ditt tangentbord. Mitt burkar,(jäklar, brukar, ska det vara) vara lite sliddrigt ( äh, sladdrigt, menar jag) det också.

MVH!
Tompa

Anonym sa...

Becka! Måste bara lämna en kommentar här. Vi lärde ju känna varann väldigt sent i SL-tid, men det gick så snabbt att lära känna dig och ännu snabbare att tycka om dig! Du har dom bästa egenskaperna, rolig & kvick i kommentaren men samtidigt varm och hjärtlig. Gillar dig massor. /Engla