fredag 16 november 2007

Mina vänner - Tompa Tomsen


Berätta lite om vad du är för en filur i SL
Jag är en 100% normal och tråkig person utan några
egentliga böjelser att springa omkring i djurpäls
eller se ut på ett konstigt sätt. Jag är nog SL's
medelsvensson.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Under våren 2007 läste jag en artikel om Second Life
på Aftonbladets sajt. Jag tvekade inte en sekund!
Efter bara några minuter hade jag fyllt i nödvändiga
uppgifter och var snart igång som mitt nya alter ego -
Tompa Tomsen.

Vad var ditt första intryck av SL?
Jag var entusiastisk från första minuten!
Upptäckarglädje och förväntan strömmade som adrenalin
i kroppen. Fastän vuxen så kan jag ibland ramla in i
ett nästan naivt och barnsligt förhållande till vissa
saker, som exempelvis SL. Det hela var skitkul,(förlåt
franskan), helt enkelt!

Vad tycker du om att göra i SL?
I början var det mycket flackande omkring för att
upptäcka denna nya värld. Efter ett tag kände jag ett
behov av att ha någonstans att landa i lugn och ro,
ett privat ställe som var mitt eget, en referenspunkt.
Jag köpte en jordplätt på 512 m2 i ett hopplöst och
lite' sunkigt område, men det är mitt och det är
huvudsaken. Där kan jag bygga och ha mig.
Förutom detta spenderar jag mesta tiden i SS. Det blir
mycket dans hos Tindra och vid beachen där Lensi
huserar numera.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Får man säga SS-gänget eller kanske RajRaj-gänget?
Lensi, Tindra (damerna först), Cory, Merover, Skrotis,
Sharky, tja, mestadelen av det ljuva innefolket som
alltid går förbi dörrvakterna och som ständigt
befinner sig där det händer :-)

Dessutom umgås (vilket jämra 50-talsord) men Soreia
från Österrike som jag träffade andra dagen i SL. Vi
har blivit så goda vänner. Sen måste jag nämna Marta
som just köpt en tomt någonstans i denna jättevärld.
Vi utbyter erfarenheter i byggnadskonst och andra
färdigheter.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jag kan inte säga när jag träffade dig första gången.
Kanske var det vid den gamla dansbanan. Hur som helst
så gav din dansrumpa (du måste väl vara trött på allt
detta rumpsnack) ett outplånligt intryck. Senare
förstod jag att du var litet av en mentor i SL-
sammanhang.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Tindras veranda och Lensis också givetvis. Det är där
det händer saker i SS. Litet sorgligt att resten i
Second Sweden ligger så öde. Så fina simmar men så
lite folk.

Annars finns det finfina romantiska dansställen där
man kan sväva iväg till Frank Sinatra-schlagers från
50-talet. "The Moonglow Ballroom", "My Blue Heaven"
för att nämna några. Gillar man bluesstuket är
"Junkyard Blues Club" ett finfint place.

Något mer du vill säga?
Efter att för cirka sex månader sedan ha fötts till
avatar i SL måste jag tillstå att jag har kvar min
entusiasm. Kanske att jag till och med blivit lite' av
en SL'o'holic. Bra, dåligt - jag vet inte. Någon som
jag pratade med om Second life undrade försynt om jag
inte hade något liv i RL. Frågan är kanske inte
förvånande men trots detta ändå felställd. Inte frågar
man golfaren, gymhysterikern, matlagningfanatikern
eller husvagnsägaren om dessa saknar ett liv utanför
sitt fritidsintresse. Fråga dom och du får svaret
-"det är en livsstil ju". Våran livsstil är så mycket
bättre! Vi SL'are saknar inte ett liv, vi har ju två!
Kan det bli bättre?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tompa...vilken kul kille!
Snabb och rapp i orden, kanonrolig är du:) Din verbala uppvaktning på Lensis altan satt som en smäck, haha!

Anonym sa...

Hejja Tompa!
Du är en toppenkul kille som man absolut inte vill missa när det är RajRaj. Jag skrattade så jag låg dubbelvikt i "RL" den kväll/natten vi hade HELLoween hemma hos Skrotis och mig =)))
Go Tompa go ;))))))
Sedan är du en trevlig kille också förutom allt det roliga du ger oss=)

Anonym sa...

Tompa är en frisk fläkt och en höjdare till RAJ RAJare.
Faktum är att vi inte träffatrs just i andra sammanhang, men vi är ju ett gäng som har skoj tillsammans och Tompa har ju kommit att bli en viktig kugge i våra ordekvilibristiska ordlekar!

Anonym sa...

Hej Tompa :)
Det är inte mycket jag har träffat dig men visst har vi träffats på diverse altaner.. :) och jag är ganska säker på att vi kommer fortsätta med det :)

Anonym sa...

Tompa, jag har alltid förstått att du är en vettig typ - du är ju AIK:are! :)))
Nu har du ytterligare bevisat din klokhet; Mycket bra sagt om SL/SR!

Anonym sa...

RÄTTELSE: Mycket bra sagt om SL/RL ska det naturligtvis stå. Jävla tangentbord...