måndag 5 november 2007

Mina vänner - Satyra Singh


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Satyra Singh, som min avatar heter, är faktiskt så lik rl-mig en avatar kan bli - jag har gjort henne som en kopia av mig (som sagt, så gott det nu går, sl-människor är ju dock oförskämt fräscha ständigt, hehe) och jag är i sl samma person som jag är i rl.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Blev medlem den 23 april i år, 2007.
Hittade hit för att jag råkade ha TV:n på i bakgrunden av mitt webdesignande vid datorn och i TV-programmet var Natalie Moody med i ett reportage om sl, om hennes livespelande här.
Hörde bara med ett halvt öra och var just då upptagen, men jag är ju själv musiker och blev då såklart intresserad och ropade till övriga familjen att de skulle skriva ned adressen till sl så jag kunde checka upp det senare.

Vad var ditt första intryck av SL?
Rörigt.

Vad tycker du om att göra i SL?
Gör kreativa saker HELA TIDEN i sl. Sjunger/spelar, bokar gigs åt andra musiker till min bar StageBar, skapar kläder på löpande band till min shop MadeForYou, bygger, bygger och bygger lite till, hehe. Finns inte mycket på min tomt som inte är byggt av mig själv faktiskt.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Med min rl-partner som I sl heter Alvar Janus, min rl-svägerska som i sl heter Cajzza, min rl-son som här heter Wilhelm Sicling, min rl- dotter Zabina Lilliehook när hon är inne och utöver det, mest massa musiker faktiskt.
När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Möte, som i att vi pratade med varandra och inte bara sågs, måste väl varit i min shop?!? Tror jag?!? Jag är 343 år gammal så minnet är inte det bästa, hehe. Men jag TROR det var i shopen och du köpte något av mina kläder, vilket ju var himla trevligt tycker jag. ;-)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Haha, den egna tomten går jag sällan utanför så ... hos mig själv då såklart. I baren, StageBar, och shopen, MadeForYou.

Men visst händer det att jag går på livespelningar någon annanstans ibland också - har inga favoritställen så dock utan jag sticker dit där det finns musiker jag vill lyssna till, oavsett vad jag tycker om lokalen.

Shopar ibland gör jag också men aldrig längre kläder, går enbart i egentillverkade plagg.
Mest shopar jag nog hår - och då helst på Gurl6 som enligt mig är överlägset bäst på hårtillverkning i sl. (Är gammal frissa så hår är en detalj jag är rätt petig med. ;-))

Något mer du vill säga?
Ja, det som tror och tycker att sl är något menlöst som inte "ger" något har nog aldrig varit här för så jäkla mycket kreativitiet som jag får ur mig här på ett enkelt sätt att svårt att få till på andra vis i rl.

Och som en bonus till det träffar man en massa intressanta människor från världens alla hörn och här råder inga som helst köns/etniska/åldersskillnader, eller extremt lite i alla fall. Skönt! :-)

Puss från Satyra Singh!

12 kommentarer:

Apmel sa...

StageBar brukade vara en av mina favvisställen..men trodde den var raserad. Shoppen drog Zaryna mej med till en gång, men aldrig mer eftersom jag hävde ur mej pinsamheter om Satyras företräden (som hon dessutom råkade höra) - man skäms!

Men är baren kvar och jag inte är portad återkommer jag gärna...

Anonym sa...

Hej Satyra :)
Jag har bara haft nöjet att lyssna på dig vid ett tillfälle *skäms* och då var jag tyvärr tvungen att logga ut nästan direkt.. men det lilla jag hörde gillade jag verkligen.
Butiken har jag inte heller varit i *skäms igen* men nästa gång jag är inne ska jag leta upp den och titta in där... kan bara inte förstår hur jag har lyckats missa en klädaffär så... ;=)

Anonym sa...

Härligt kreativ människa som verkar ha sådär snuskigt mycket energi.. En sån där som man blir avis på, om man hade bara ett par procent av den..
Jag vet inte hur många spelningar jag varit på, men det har blivit en hel del vid det här laget.

Och kläderna, ni bara måste kolla in där om ni inte varit dit.. kalasgrejjer. (Tips, finns även jäkla snygga freebies där)
Ni har kanske sett folk stå och vifta med en tändare på olika spelningar, jag hittade min tändare där t.ex. och en jäkla snygg väst och ett par urcoola brallor och.....

Ika Cioc sa...

Jag minns första gången jag hörde dig sjunga. Det var i SRC och jag har för mig att det var din första konsert i SL!? Det var en del strul med ljudet, men sedan så funkade det bra. Efter den konserten har jag för mig att du skulle åka till Finland? Det var i semestertider.. så någonstans var du på väg, i alla fall.

Nu har jag hört dig många gånger och tycker du har en himla stark och fin röst. Dansar bra gör du med :)))) i alla fall i min bak...grund

Apmel sa...

Hmm.. till mig sa Satyra att hon haaaaatar att dansa.. där ser man:-)

Ika Cioc sa...

ujujuj, det är väldans många saker jag har sagt att jag inte skall göra i SL och sedan ändå gjort..

Apmel sa...

exempel..exempel!!! ;-)

Anonym sa...

Tack söta för era inlägg här! :-)

Lennart -

Jodå, StageBar blev raserat men är nu uppbyggt och igång igen så välkommen tillbaka!

Vi har som vanligt Open Mics på måndagar 19-22 svensk tid och jag spelar där på tisdagar 21, svensk tid - sen är det lite annat såklart under veckan - du får kolla eventstavlan. ;-)

hehe, De pinsamheterna ja - det var ju lite kul ju, tss ...

vira -

Inte skämmas. :-) Det är ju så här i livet, man hinner inte allt man vill. Men du är naturligtvis välkommen till både baren och butiken! :-)

belze -

Hehe Åh tack, fint sagt. :-) Och tusen tack för reklamen! hihi ;-)

ika -

Ah, jo det var inte min första, men andra spelning någonsin i SL. Den allra första var på ett ställe som hette (den finns inte mer) Bikes ´n ´Blues och där funkade inte streamen alls knappt, HEMSKT!
En skräckstart, hehe.

Men på SRC funkade ju streamen, men jag var nog rätt ... stressad och virrig vill jag minnas, hehe.
Och japp, till Finland skulle jag - vilket minne du har.

Mm ... du har en härlig rumpa du Ika! hahaha ;-)

lennart igen -

hahaha ,jaaa jag gööör det också, men ... när jag dansar med Ika så är det under livemusikevents och då går det bra! ;-) Men att bara gå iväg och dansa till något färdiginspelat, näää. Och i RL dansar jag tyvärr så gott som aldrig, hm ... :-/ Du vet - musiker dansar ju inte, hehe. ;-)

Kram alla! :-) /Satyra.

Anonym sa...

Det första jag gjorde när jag loggade in på SL efter att ha läst din presentation var att åka till din butik ;=)
Köpte ett par supersnygga skinnbrallor.. så räkna med att jag kommer tillbaka :=)

Anonym sa...

Vira -

Ah, nice, Tack snälla! :-)

Anonym sa...

Satyra...kanonröst har du! Och dina kläder:))). Efter att både lyssnat och handlat kan jag bara säga...wow!

Anonym sa...

Tindra -

Och jag vill säga WOW till den fina kommentaren, tack snälla. :-)