måndag 8 oktober 2007

Mina vänner - Steven Looby


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Filur på dig själv! Jag är Steven Looby. En som gillar att traska omkring på det sociala området och göra gott för olika människor så länge det bara inte sker på bekostnad av mig själv så klart. Jag tycker det är roligt att utveckla saker och uppfinna nya metoder och koncept genom att man tar två gamla saker och sätter ihop dem och vips har man en ny!

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Januari 2007 efter mediestormen som började november och varade till maj.

Vad var ditt första intryck av SL?
Att här har vi helt klart en plattform med stor potential. Stor överraskning att den klassiska chatten nu fick ett så pass mycket bredare kommunikationsspektra. Dessutom fick man en helt ny och kreativ miljö omkring sig. Då tänkte jag att det här måste vi göra något av så klart och därefter begav jag mig på ett observerande äventyr.

Vad tycker du om att göra i SL?
Ja för att något ska bli kul i SL måste man kunna lägga mycket tid på det. Så precis just nu är jag inte i din sysselsättningssituationen att jag kan ägna kvällar och hela dagar till att hänga och bara umgås. Jag känner mig rätt elak och brutal ibland när jag bara loggar in för att snabbt göra något och sedan ut igen. Det är nämligen alltid trevliga personer som vill prata med en. Så jag är kluven. Jobba eller inte jobba. Det är frågan.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Jag umgås mest med Sofie Leckrome och Mia Joffe faktiskt. Jag tror inte så många har lärt känna dem genom SL ännu. Utöver dem så har jag alltid Ika och Natalie att byta lite ord med. Men precis just nu när jag skriver så finns inte riktigt tiden och då minskar det sociala. Men jag har massa kul och bra personer på min lista.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Hmm…Ika var en vilsen stackare som kom till SRC och vi märkte rätt snabbt att vi spelade på samma arena arbetsmässigt och på den vägen är det.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jag gillar scifimuseumet med tanke på att jag är helt såld på scifi likt Scapa :) Heja oss! hehe

Något mer du vill säga?
Ska bli kul att köra igång den nya lite annorlunda SRC-satsningen. Nu ska vi göra sådant som ingen annan gjort tidigare och föra in lite nya människor från RL till SL. Det blir inte samma extrema tempo som innan och allt kommer inte eller ske inne i SL utan nu drar vi ut trådarna i RL. Ska bli väldigt spännande att se vad Google kommer med för 3D-plattform vid årsskiftet. Kanske SL blir helt överkört eller så blir det som när TV4 kom med tipsbingo som de trodde skulle bli ett hot för Bingolotto vilket det knappast blev.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha Steven,
det var första gången jag hört någon kalla Ika "en vilsen stackare"... :))

Anonym sa...

haha.. jag det har jag aldrig hört tidigare... men det är inte så att det kanske är en liten "hämd" för att ika alltid tjatade om ditt hår Steven ;=) Ser fram emot att det börjar hända lite saker på src igen... har saknat det även om jag inte varit där speciellt ofta...

Anonym sa...

Ja nu e det dags att hitta på nya hyss... Det var ju lite väl bra drag under galoscherna i våras dock;)

ZZ sa...

Jag ser också fram mot det, saknar aktiviteten där.

Ika Cioc sa...

Har ni sett annonsen i SLainthe? De söker folk som vill göra något i SRC.. räknar till två som anmäler sig här! Så sätt igång bara!