måndag 19 maj 2008

Mina vänner - Sev Laval


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jag är en avatar som älskar att babbla.
Umgås gärna med folk en i taget så jag kan få en djupare kontakt eftersom jag älskar att lära känna människor

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag blev medlem 1 februari 2007
Visste inte vad jag skulle göra när jag blev sjukskriven och sängliggande. Läste om Second Life i en tidning. Provade och sen var jag inloggad 16 timmar per dygn i ett halvår :)

Vad var ditt första intryck av SL?
Oj vad spännande! Här vågade jag chatta med folk. Vilket jag hade haft svårt för på traditionella chatsidor.
Och jag hittade direkt till en vacker plats där jag kunde njuta av bra musik :)

Vad tycker du om att göra i SL?
Har en ö på SL som jag älskar.
Ställer ut prylar och formar om den tills jag blir nöjd. Sen raderar jag allt och börjar om :)
Förut reste jag runt i sl väldigt mycket och hittade så många vackra platser och träffade samtidigt så många trevliga människor från hela världen. Det är något som jag vill ge mig mer tid till nu.

Sen har jag alla mina älskade vänner på SL som jag älskar att babbla och umgås med. Hinner aldrig prata med alla som jag vill prata med fast man ibland sitter uppe hela nätterna.
Älskar att lyssna på musik på SL och det vill jag också ge mer tid till.
Och naturligtvis att dansa.
Är faktiskt en riktigt duktig dansare på SL :)
Handla saker o kläder är kul också
m.m.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Tjuvkikade vad andra har skrivit och det är ju så många man umgås med. Olika mycket olika perioder.

Min äldsta vänner som jag pratar med regelbundet Är Heather från washington, Cheops från Paris och Nahiara från Argentina.
Visar väl vilken underbar plats SL är :)

Bland svenskarna är mina äldsta vänner som jag pratar med Alexandra och MrAlex.
Den jag pratat mest med är Elva en helt underbar avatar. ;o)

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Såg dig ofta på gamla dansbanan och vid dalahästen på ss. Tänkte nog att det där sammansvetsade gänget är det nog ingen ide att försöka ta sig in i .
Roligt att vi blev vänner till slut :)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Min ö.
Där kan jag va privat och mysa och pysa.


Något mer du vill säga?
Låt kärlek och vänskap vinna på SL

2 kommentarer:

Vira sa...

Hej Sev :)
Vi har väl träffats en del på SL, men mest träffas vi väl egentligen av varandras kuddar på FB ;)men dom flesta gånger jag sett dig på SL har du nog dansat :)
Trevligt att du är tillbaka på SL.. vi syns säkert där.. men till dess.. DUCKA ;)

Lensi Hax sa...

Hej Sev! ja kul att få se dig här inne oxå . Vi ses ju inte så ofta nu men det är kul att prata med dig när vi ses. Sist hade din ava rökt på ju ;) haha . Ha det gott Sev ! Vi ses i SS o på vår altan när du vill . RAJ RAJ !!