lördag 18 augusti 2007

Mina vänner - Tindra Sands

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag får nog faktiskt tacka det dåliga sommarvädret...Hade det inte regnat så infernaliskt mycket den där dagen i början av sommaren, så hade jag kanske inte läst morgontidningen så noga som jag gjorde. En artikel om SL gjorde mig nyfiken på att kolla upp detta, i mina ögon, mycket märkliga fenomen. En virtuell värld, åtta miljoner registrerade....är folk totalt sysslolösa? Har de inte ett riktigt liv? Bestämde mig för att i alla fall göra en liten snabbkoll.
Den 13/6 tog jag mina första stapplande steg in i Sl-världen och mitt andra liv hade börjat.


Vad var ditt första intryck av SL?
Mina minnen från de första dagarna är faktiskt ganska diffusa. Jag kommer ihåg att jag tyckte det verkade mycket rörigt, vad skulle man egentligen göra i SL? Vad var meningen med detta? Vet att jag var på väg att lämna SL efter några dagar eftersom jag inte riktigt hittade tjusningen i det hela, men regnet fortsatte i RL och jag fortsatte i SL...

Vad tycker du om att göra i SL?
Haha, har någon missat det? Dansa till härlig musik....det upptar största delen av mitt liv. Ett jättetack till er som lånar ut både kroppsdelar och musikstreamar(Ika, Belze, Sharky m fl), ni förgyller min SL-dag!
Självklart gillar jag att shoppa också. Eftersom jag precis blivit med hus, så är det inte bara kläder som gäller numera. Kul att kolla på inredning också har jag upptäckt!
Jag är tyvärr inte så äventyrslysten av mig, borde verkligen åka runt och upptäcka och utforska lite mer. Men tiden går så rasande fort härinne och man ska ju ha tid att hänga med vännerna också.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Det finns så många härliga människor i SL! En del träffar man varje dag, andra tyvärr inte fullt så ofta. Men jag umgås nog mest med "dansgänget". En liten uppräkning av mycket trevliga vänner...Ika (vad vore jag utan din musik och rumpa...), Vira, Rebecka, Lensi, Zamira (min lilla gumma...), Merover (trots den fula gröna tröjan...), Belze (tack för all musik..), Cory, Happy, Ethon (min SL-brorsa...), Sharky (härlig dansboll...), aake, RobE...
Ja, listan kan göras lång, det finns så många att nämna! Till er jag glömt: tycker om er med!

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jajamensan, det kommer jag mycket väl ihåg! Det var en nybörjarkurs i SRC som du höll i. Jag var så imponerad över hur mycket du kunde och hur hjälpsam du var (och fortfarande är)! Och ditt hår...jag var helt fascinerad! Långt guldblont svall, ett sådant ville jag också ha...
Min första rumptanz kommer jag tyvärr inte ihåg, det är lite synd!

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Mitt bästa ställe i SL är absolut Skärgården! Dansbanan, brasan och givetvis min lilla altan:) Här finns mina vänner och här trivs jag bäst.
Visst har jag sett andra fina ställen också, men Skärgården återvänder man alltid till.

Något mer du vill säga?
Tack för alla roliga stunder tillsammans, hoppas på många fler! Ock kom ihåg, min altan är er altan...

11 kommentarer:

Ika Cioc sa...

Tindra :) Det är ju du Tindra som måste ha bott i min byrålåda när jag var i tonåren och där måste du ha lyssnat på alla mina kasettband. Du har otroligt bra musiksmak =) Sen är du go, fin och rar.. mycket trevligt sällskap! Dansar bra gör du med hehe.. Jag kom inte ihåg att du var med på nybörjarkursen, men det var en trevlig tjej som frågade en del.. det kanske var du? Håret.. haha ja nu har du gått om mig med hästlängder ju.. sikken snygglo du har blivit =)

Anonym sa...

Tindra-Belze fortfarande 0-0.
Haft ett par drabbningar men slutat oavgjort än så länge. (Vara-uppe-längst-och-dansa-tävligen)
Senaste omgången blev oxo oavgjord då domaren blåste av omgången klockan 05:02. :)
Men vi får fortsätta tills vi får en vinnare. haha.

Underbar människa med fantastisk musik-känsla, en sån där som sätter guldkant på mitt Second Life.
Håller med Ika på alla punkter.

Anonym sa...

Ohoy Tindra! Jag kommer väl ihåg första gången jag och tindra träffades... syskonen sands misstog mig för att vara en tjej (mitt långa hår, eller?) varefter jag blev noggrant granskad. På den vägen är det... tyvärr så hänger jag inte så mycket på SecSwed just nu, känns som man har lite tidsbrist. Men det är alltid roligt att råkas. :) //robe

Anonym sa...

Tindra jag håller verkligen med om att du har kanonbra musiksmak.. och du är alltid lika trevlig :=)

Anonym sa...

Tindra som alltid tindrar i ss. Jag riktigt längtar till dansen med Ika , Belze o alla andra för att bl.a höra dina önskningslåtar.
Tack för musiken Tindra!:)

Anonym sa...

Tindras altan råckar fett att RAJ RAJa på. Polisen var ju till och med förbi när vi RAJ RAJade som värst.
Har ingen aning om när jag träffade på dig för första gången, det enda jag vet är att du är den "riktiga" Tindra. Känns som du har funnits med sedan begynelsen, men du är ju värsta lammköttet juh. mohahaha

Anonym sa...

Tindra, mitt första minne av dig är från vår oförglömliga stripdansnatt på Turbin. Du var den enda som behöll kläderna på....
Alltsedan dess har vi ju önskat ikapp på dansbanor över hela SS. Och jag kan väl bara falla in i lovprisandet av din musiksmak. Den är klart bättre än Happy:s... ;)

Anonym sa...

Tindra... du kommenterade mig så snällt så jag blev alldeles rörd. Svårt att komma i närheten av ditt sätt att uttrycka dig. Det är i alla fall härligt att ha fått en sån vän!

Och.. även om du inte gillar tröjan så får du nog finna dig i att den kan åka på vid ett och annat tillfälle. Men som du vet... det är ju bara fotboll.

Ika Cioc sa...

Tindra - söstra mi =) Du finns alltid där och är en mycket go vän - tycker mycket om dig och är glad för att du finns!

Anonym sa...

Tindra träffade jag när hon var nästan nykläckt i SL. Det är en så trevlig tjej att det alltid är en fröjd att träffas.

Tindra borde verkligen få gratis hyra av sitt hus, med tanke på att de danser vi har på hennes altan genererar mer långt mycket mer trafik än alla campingplatser.

Anonym sa...

Eder spröda uppenbarelse stå ej att finna någon annanstans
inför Er stryker jag mitt flagg, Ni, som ett brustet hjärta så kan lindra
Ni är min himlasfär, mitt universum, min evighet, Miss Sands
Det är för blott Er som stjärnorna glimma och Tindra

Captain Hook