torsdag 23 augusti 2007

Min favvogumma - Natalie Moody


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jaadu... Jag är väl en filur som försöker vara så lik filuren bakom avataren som möjligt. ;) Fast det är klart, Natalie är väl lite smalare än mig i RL och så har hon fluffigare hår! :) Fast personligheten är nog densamma!

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag blev medlem den 16 december 2006 och hittade det efter ett tips från min sambo som tyckte att jag skulle testa.

Vad var ditt första intryck av SL?
Snurrigt och porrigt, haha. Den första personen jag mötte var en strippa som tog med mig till en strippklubb. När jag förklarade att jag inte var intresserad av sånt gav hon mig tips om ett freebieställe... Gratis kläder, gratis hår, en chans att smycka sin avatar! Jag var såld!

Vad tycker du om att göra i SL?
Spela musik såklart. Har ju mina livekonserter titt som tätt och det är ju huvudanledningen till att jag är i SL. Men annars gillar jag att umgås med folk, dansa, prata. Och så älskar jag att shoppa såklart!

Vilka brukar du oftast umgås med?
Svårt att säga, det varierar. Men de jag pratar mest med är nog du, Ika, och Nomad Rovio, min "guru", Petgirl Bergman gillar jag att tjattra med... Men det finns många andra också, jag pratar med väldans massa folk känns det som :)

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Det första jag minns av dig är goa och uppmuntrande kommentarer under en konsert :)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Ikas rumpa? ;) Hehe, skämt åtsido.. Just nu Second Sweden, för att det finns så mycket kul folk att prata med där oftast och för att det är så mycket saker som pågår där. Last Call är favvon för shopping, de har sjukt snygga kläder helt i min smak... Och Stevo's för musikinstrument för att de är schyssta och prisvärda och tar inte upp massvis med prims.

Något mer du vill säga?
Ika, du är världens bästa och uppmuntrande supporter som man kan hitta i en publikskara!! Och så diggar jag din chimera-stjärt ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar hur många konserter jag sett med Natalie? Det är en hel del vid det här laget, och lika bra varenda gång. Fantastisk artist.
Nat var oxo en av dom första svenskar jag mötte i SL, vettskrämd som man var då så var det rätt person att träffa kan man väl säga. :)

Anonym sa...

Håller verkligen med Belze... du är jätteduktig och sjunger jättefint.. Önskar så att jag kunde åkt till Göteborg och sett dig live men tyvärr så går det nog inte...

Natalie sa...

Gud vad goa ni är :)

Ika Cioc sa...

Ja, Natalie.. min goa vän :) Jag minns faktiskt dig från när jag var alldeles ny i Second sweden. Jag stod där vid staketet vid dansbanan, vid sidan av dalahästen och där stod en tjej med en webbadress på huvudet. www.nataliemoody.com, stod det. Jag kollade in webbplatsen och tänkte oj, en riktig kändis. Jag vågade nog inget säga just då. Eller jag sade nog HEJ förresten coh du svarade inget, så jag bestämde mig för att du nog var dryg. Haha, vad fel jag hade! Det finns inget drygt hos dig, inget alls! DU är hur trevlig som helst och så älskar jag dina konserter. Gillar verkligen din musik, men mest gillar jag nog mellansnacken :) när du skrattar åt dig själv lite.

Jag har haft många roliga stunder med dig och hoppas få flera. Dessutom hoppas jag verkligen att jag kan komma och lyssna i RL nästa gång - jag missade ju den i Gbg, tyvärr.

Fortsätt vara den du är, Natalie!

Anonym sa...

Natalie, vad skall man säga, alla som hört henne inser ju att det finns hur stor musikalisk potential som helst.

Själv är jag mer imponerad över vilken underbar och jordnära person hon är. På riktigt, i verkligheten.

Jag hade den enorma äran, tillsammans med b la Belze, att få se hennes första livekonsert. Tro mig, det är bara hon själv som bestämmer hur långt hon vill gå!