söndag 21 oktober 2007

Mina vänner - junivers Stockholm

Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jag är en kille som är intresserad av virtuella världar och vad de kan göra för mänskligheten - och då menar jag inte i första hand i rent kommersiella syften :) Jag är intresserad av både den tekniska och sociala aspekten.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag blev medlem 061121 och hittade hit via sökning på nätet. Jag hade hittad SL långt tidigare men fanns i andra virtuella världar först.

Vad var ditt första intryck av SL?
Att det fanns en stor frihet i upplägget av SL, att här fanns möjligheter att skapa och därmed påverka.

Vad tycker du om att göra i SL?
Jag tycker det är spännande att följa icke kommersiell verksamhet och hur man nyttjar SL. Jag "fuskar" och utvecklar gärna själv med lite av varje.
Jag tycker det är skoj och givande att hjälpa den som behöver lite hjälp, men har svårt för när någon i rent kommersiellt syfte utnyttjar folk och sen ibland inte ens har vett att säga tack. Där går min gräns.
För mitt personliga nöje deltar jag i olika musikaliska sammanhang - inte minst jam anordnade av internationella vänner med deltagande från alla världens hörn. En del av mina svenska vänner kommer troget och det värmer varje cell i min kropp:) - Jazz, Jannne, Way... ja ni vet vilka ni är :) Men det finns väldigt mycket jag gillar i SL och därmed en hel del jag gör.

Vilka brukar du oftast umgås med?
I min bekantskapskrets finns brokig skara av folk från hela världen. Vi utbyter tankar, erfarenheter och kunskaper och tar med varandra på "events". Bland svenskarna finns det många både tjejer och killar som jag regelbundet träffar. Eftersom musiken är en stor del av mitt "SL liv" är det oftast folk som spelar som jag umgås med. Jazz och Jannne är 2 av dom jag regelbundet träffar, men spontana möten är härliga och dom upplever jag gärna. Det finns annat än musik så klart - i många fall handlar det om att ta aktiv del av research och utveckling. Ibland blir jag ombedd att "skriva av mig" mina tankar, och ibland lyckas jag få några bokstäver på plats.


När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Dig Ika upptäckte jag först på SRC. Jag minns att jag lade märke till dig för att du verkade ta SL på allvar och jag förstod att du var en "frontfigur" som därmed var med att utveckla SL.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Svår fråga ! - jag antar att det varierar. Där det, i mitt tycke, sker en "framåtrörelse" är där jag trivs bäst. Tyvärr är inte min starka sida att skapa estetiskt sköna uttryck så därför gillar jag sådana platser oxå. Dit kan jag ta mig inte minst när jag behöver lugn för att samla mina tankar.

Något mer du vill säga?
Jag känner att jag har många vänner. Först vill jag uttrycka ett TACK för att ni finns. Helst vill jag nämna alla, så att det får en personlig mening, men det är så himla många och jag är livrädd för att missa några namn. MEN... en vill jag nog nämna speciellt. Denna dam har väldigt osjälviskt hjälpt både individer och grupper. Personligen har jag fått en hel del tips, men via sin grupp "swedish people in SL" - en öppen och fördomsfri grupp, har hon sett till att andra nya svenska grupper fått fart och fått deltagare till sin grupp (inte minst second sweden) - Tack PetGirl för ditt storartade arbete!!!
Jag vill nog oxå passa på att säga tack till gänget kring SRC OCH de som satt igång verksamhet där - vi har ju nu t.ex. begåvats med en svensk SL tidning.
Ett speciellt tack vill jag oxå rikta till Blanche Argus som givit mig "råg i ryggen" när jag känt mig vissen. Och som sagt - tack alla vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Junivers :)
Tyvärr så kommer jag inte ihåg när vi träffades första gången... men någon av dom första gångerna jag provade voice så var du där och gav goda råd och tips... Tack :)
Är man ute på något musikevent ser man ofta ditt namn i mängden, jag har också fått TP till era jamsessionen som jag tyvärr oftast kommit i slutet av... men det lilla jag har hört har varit kanon :=) och det vore dumt att förstöra ert vackra... så nej jag kommer aldrig vara med och sjunga ;=)

Anonym sa...

Juni.. Maestro.. Den sammanhållande kraften på dom Jamsessions jag varit på, och nån gång ska vi väl kunna jamma på mer normal tid. Som det är nu så inträffar dom alltd precis då jag kommer hem från nåt party eller liknande, men det vore kul prova spela "obedövad" nån gång. :)
Förresten så har jag fler otestade instrument hemma som jag kan plåga er med.

Anonym sa...

Ja du Junivers! Då fick jag äntligen en chans att höra dig :) Jag måste erkänna att jag blev knäsvag bara av att höra dig prata. (Vilken harmonisk röst du har )När du sedan började spela och sjunga försvann marken under mig :)
Tack för ett häftigt "jam" och jag hoppas att jag snart får en ny musikupplevelse med dig och dina vänner =)

Anonym sa...

Tack själv Juni för all hjälp jag fått av dig ! Du var en av de första jag träffade på SL och jag glömmer aldrig våran tokiga bilfärd genom hela Second Sweden.. :))