onsdag 15 augusti 2007

Mina vänner - Belze Fraker


TILL MIN BLOGG - skulle jag vilja ha lite info från dig =)
Uh uh... Okej, ska försöka.. (harklar sig)

Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
-Oj.. Jag är urusel på att beskriva mig själv. Känns alltid så krystat
och högtravande.. Men övervintrad hårdrockare får duga. :)
Sen har jag väldigt ofta en smiley efter allt jag skriver, men dom SKA vara där. Jag ÄR oftast så glad. :)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Umm. Belze blev skapad 5 januari 2007 (lastgammal vid det här laget?) men i april/maj så hade han inte många minuter loggade i SL. Tog lååång tid innan jag hittade second sweden, var mest i tyska sim'ar i början, (tyskar har dock bra inställning till hårdrock) och portade runt och letade gröna prickar. Men efter att ha lärt mig att många gröna prickar oftast betyder pr0n och folk som sitter på stolar och stirrar in i intet (campare) så hittade jag äntligen Search-funktionen.
Ett par search på sverige och sweden senare så var jag vid dalahästen i Second Sweden.

Vad var ditt första intryck av SL?
På tok för klen dator gjorde inte intrycket alltför mycket rättvisa men en hel del fula ord var inblandade som inte passar sig citera här. haha.

Vad tycker du om att göra i SL?
Lyssnar ofta på livemusik, och det var nog livemusiken som höll mig kvar i början av min "karriär", nuförtiden så är det nog rumpdans i SS och bardisktango hemma hos Sharky som lockar.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Uhmm. Umgås är nog kanske inte rätt ord, men jag brukar terrorisera Ika, Cory, Vira, Tindra, Sharky, Happy... Skulle kunna bli en lååång lista men du sa oftast så.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jag vet att det var vid gamla dansbanan vid dalahästen, men mer detaljer än så är svårt få fram ur mitt usla minne.. Minns att jag stolleklickade på båda dansbollarna för att hitta samma dans som ni dansade, ända tills Cory sa till nån annan där att han skulle klicka på ika's rumpa, så då gjorde jag det oxo. Och sen var man fast såattsäga. :)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Second Sweden såklart, pröpat med trevligt folk och stolliga påhitt. Men om vi bortser ifrån det, City of Acropolis är snyggt och King Hoagys Metal Club spelar oftast bra musik.

Något mer du vill säga?
Ja.. Höll på glömma.. Min stora idol och inspirationskälla, Trojanvirus Congrejo ska ha lite credits. Det är mycket hans förtjänst att jag blev kvar här, tror aldrig jag har skrattat så mycket på en enda kväll som den första kvällen här i S2 då han gav mig alla hattarna..

Jag vill ha ett snyggt foto på din avatar som jag kan få lägga i bloggen.
Jaha.. Ja DET blir ju enkelt.. Antar jag måste raka bort moppemuschen då annars duger det säkert inte... åååh. :P

JAAAAA!!! Muschen skall bort =) Foto kommer snart (hoppas jag)

Tack =) Ika
Varsågod.. Belze :)

16 kommentarer:

Anonym sa...

RAJ RAJ LENSOMENBARNRUMPAUTANMOPPEMUSTASCH!

Härligt att se en rejäl Dalkarl.

Ja, jag minns när du kom till dansbanan och hakade på rumpan.

Inte bara ett underbart efternamn, utan vi är födda samma dag med.

Anonym sa...

Alltså den mannen, jag säger bara det den mannnen (när han nu inte är kvinna förståss)
Han kan ju nästan lika mycket som cory, fast mera.
Jag måste ju säga att jag upptäckte nog inte Belze på riktigt förrän i nya SS2. Men jag har ju som sagt var väldigt diffusa minnen ifrån min ungdom då alla mest försvann när vi härjade loss i SS. Men namnet kommer jag ihåg iallafall. Aja hur som helst, han är ju hur skön som helst, när han röjer loss i sin Radiokanal är han i sitt esse.

Ika Cioc sa...

Belzebubben :) Hur skön som helst och nu har han äntligen rakat bort mustaschen.. så man får se hur hans bättre jag ser ut =) Nu har Vira och jag bara en sak till att "fixa" vad gäller dig.. Vad det är? Hemligt! Du kommer snart bli varse det..

Anonym sa...

Nyfniket väntar vi andra med.. vad kan det blir för spännande hemlighet?

Anonym sa...

Den nya och förbättrade Belze är numera klacklös. En lite mer jordnära kille.. Skitsnygga dojjor. Tack igen. :)

Ika Cioc sa...

Ja, nu är jag nöjd :)) Glad att du tyckte om dem!

Anonym sa...

Var det klackarna som var hemligheten?

Anonym sa...

Belze...alltid glad och hjälpsam! Streamar kanonmusik med mycket nostalgi...:))
Har inget minne av när, var och hur vi träffades första gången, men det var säkert på dansbanan.
Jätteglad att vi blivit vänner och att jag får "låna" din musik...:)

Anonym sa...

Och du Belze...matchen fortsätter! Jag viker mig inte först nästa gång, haha...:))

Anonym sa...

Tur att du är så tålig Belzebubben... inte alla som tolererat att jag och Ika stövlar in och ändrar på en massa skaker ;)

Anonym sa...

ja du Belze! Vad vore livet utan en dalkarl? =) Inte mycket, om man tänker på alla kvällar du hjälpt Ika med streamen när hennes inte funkat. Jag kan faktiskt längta till dessa kvällar i SL när vi ska dansa o önska låtar. Eftersom du är
en sådan fantastisk människa har du fixat hem en MASSA låtar så nu behöver man inte oroa sig övar att du inte har dom hemma. Det har du:)

Anonym sa...

Vem bryr sig om mustascher eller klackar på en som skapar "Becka de Luxe Stream" för iTunes, med hockeypausmusik och allt. Och som dessutom syr upp en AIK-tröja åt mig.
Vilken kanonkille!
Sedan gillar jag Belze's filosofiska sida. Eller vad sägs om den här eftertänksamma kommentaren en sommardag vid lägerelden i SS:
Belze Fraker: jag tror inte att böcklingar simmar, inte med det namnet iallafall. :)

Ika Cioc sa...

Ja, nu skulle vi behöva lägga in ett nytt kort på dig här, FÖRE och EFTER den extrema makeovern :) ja, vi kanske skulle ta med ett kort från muschetiden med? Är det någon som har ett sådant kort? Skicka mig det i så fall!

Belze, du är bra! Gillar dig!

Ika Cioc sa...

Kom på en sak när jag var där ute i trådgården... SJÄLVKLART är det ju inte ytan som är det viktiga.. det är insidan som räknas!!! det är fortfarande den som är bäst på dig, Bubz! sen att den bor i en bra omgivning, gör det ju inte sämre =)

Anonym sa...

Belze är en alla tiders polare, att han dessutom är ett naturbarn (kan man säga så om en fullvuxen karl?) som är 100% genuin gör ju saken något bättre ändå.

Faktum är att jag minns att jag funderade vad det var för en knepig filur den första gången jag såg honom. Han smög omkring dansbanan, med bakvänd keps, ovårdat långt hår, hårdrockströja och för stort nitbälte.

Men allt som tiden gått har jag lärt mig det man alltid skall lära sig, att aldrig döma någon på förhand.

För att använda ett underbart uttryck i helt positiv mening: Belze är en riktig sköning!

Vira sa...

Hej snutt :)
Vet att du egentligen hade dåligt med tid att hjälpa till med nationaldagsfirandet, men snäll som du är så...
Du är guld värd.. TACK :)