söndag 21 oktober 2007

Mina vänner - Apmel Goosson


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Apmel är agent för Indexkompaniet Bokförlag i Second Life. Därav titeln IB agent som yngre SL-are har svårt med, de som inte kommer ihåg IB-affären. Just nu är den ju på tapeten igen tack vare teveprogram och Peter Bratts bok.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag började mitt andra liv i januari i år. Jag tyckte att jag borde lära mig nåt om dataspel. Men insåg snart att SL inte är ett spel.

Vad var ditt första intryck av SL?
Jag hade införskaffat den officiella guiden till SL innan jag loggade in första gången, så jag var påläst. Det står i den att man inte ska jobba för mycket med sin avatars utseende på Help Island, eftersom det finns så mycket mer att göra med det när man går in i main land. Men jag blev som många andra genast avataregocentrerad :-)

Vad tycker du om att göra i SL?
I början hängde jag mycket på dansställen och barer. Jag blev portad på en av de första jag besökte, för att jag var så stolt över mina nyinköpta bröstvårtor att jag tvunget ville visa dem...Sedan hade jag en period när jag jobbade mycket med min inhyrda tomt på Glädjen och var fruktansvärt osocial. De två diskussionsaftnar jag hade på SRC som "filosof" tyckte jag mycket om, liksom SRC i sin helhet.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Min absolut bästa vän i SL är Zaryna Zapedzki, som numera också är granne med mej på simmen Gladje. Jag kommer ihåg när vi träffades på en spelning med Natalie Moody. Vi råkade stå bredvid varandra. "Ska vi dansa", sa jag. "Jag tänkte samma sak", sa hon. Och på den vägen är det. Hon har lärt mig mycket. Zaryna har för övrigt just öppnat sin Z&Z Designshop som alla borde besöka!

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Nä..sorry :-) Jag kommer inte ihåg första gången... Men jag kommer ihåg när du blev medlem i IB Bok Kafe, min grupp. Det var uppe på Birdland i SRC under en härlig musiksesssion, där jag lyckades sabba rytmen genom att ändra den hela tiden. Jag har inte heller varit någon flitig rumptanzer, men nån gång har det hänt. Jag kommer fortfarande inte ihåg om det är höger eller vänster man ska klicka på din rumpa med :-)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Mitt bokkafé, vad annars?

Något mer du vill säga?
Jag har nyligen börjat med FaceBook och fattar inte alls varför... Men jag tror att det hjälpt mig att uppskatta SL ännu mer och det har givit mig ett arbetsnamn på min nästa bok, som jag skriver med Apmels benägna bistånd...FLYKTEN FRÅN FACEBOOK.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Apmel :)
Har sett dig passera förbi i ss ett antal gånger men tyvärr inte haft nöjet att lära känna dig, men vem vet.... det kanske kan ändras :=)
Skäms för att säga det, men jag har aldrig besökt ditt bokkafé, men jag ska snarast försöka hitta LM dit och besöka det ;=)

Anonym sa...

Hmm, glädjen.. där har jag varit och tittat, fastnade vid den där biografen som visade den där blues-filmen... såg den bara kanske max typ 10 ggr eller så... på raken.. haha. Underbar musik.

Ika Cioc sa...

Tänk Apmel - jag minns faktiskt när du och Zaryna dansade den där gången på Natalie-konserten. Jag dansar med Apmel, sade hon glatt :) Och sen blev ni så bra vänner. Jag minns inte heller första gången vi träffades, men första gången jag lade märke till dig var nog i secondsweden.se-forumet. Jag läste det du skrev där under din presentation och blev nyfiken på vem filosofen var. Sedan har vi stött på varandra lite här och var :)

Apmel sa...

Apmel/Lennart blir alldeles överväldigad av dessa positiva kommentarer... vad är det Natalie brukar säga?...I love you guys!!!! ;-)

Anonym sa...

Jag tror att första gången vi möttes var när jag höll i ett kulturgruppsmöte på SRC, närmare bestämt på "stageway 2 heaven" numer är det mest via FB vi möts