onsdag 9 januari 2008

Mina vänner - Tour Spoonhammer


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Tour Spoonhammer. En filur som upplever en andra vår i cyberrymden. Jag är här för att knyta kontajter, utbyta erfarenheter.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
2 mars 2006 öppnade jag ett konto i SL, hade besökt siten tidigare och visste vad det var. Vi var ett sammansvetsat gäng på rem, sex personer som hängt ihop i en annan chatt och beslutade oss för att prova ngt nytt. Vi hade utforskat SL så vi visste alla vad det var!

Vad var ditt första intryck av SL?
Positivt. Det är mer mångfacetterat än andra "platta" chattar jag besökt tidigare. De första månaderna gick åt till att utforska och lära sig de olika faciliteterna!

Vad tycker du om att göra i SL?
Träffa personer, skapa, utforska SL. Besöka olika musikställen fallerier och platser som representerar olika kulturer och länder

Vilka brukar du oftast umgås med?
Jag träffar oftast personer från den svenska "kolonin", men jag öven knutit personlig vänskap med personer från olika länder, kulturer och religioner.

När träffades vi första gången,minns du något från det mötet?
Jag hade lagt märke till dig tidigare än den dag vi träffades på Club Lusch ! Vad jag minns var att det var trevligt prata med dig, även om det inte blev lång. Minns lagg, specialeffekter blings och en öronbedövande monoton dansmusik!

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Den mexikanska byn San Miguel, så nära autentisk man kan komma, härlig livsbejakande latinsk folkmusik. Lite folk ett ställe att koppla av i och hinna ikapp sig själv i SL!

Något mer du vill säga?
Det är ingen omväg att åka över Västerås när man ska till Östersund....eller från Östersund, så det så...relativt sett!

1 kommentar:

Jesper Prinz sa...

Grannen! Kul att se dig här!