måndag 14 januari 2008

Mina vänner - Jesper Prinz


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jesper Prinz. En man som inte ha varit särskilt aktiv inom det svenska SL, dock i det globala. Min första kontakt med svenska SL var genom Nina Bonetto som var taggad "Svensk ambassadör" :) Jag är här för lära mig och skapa något bestående. Jag är väldigt seriös med detta och det är en stor del av mitt liv idag.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
12 januari 2007 öppnade jag detta konto efter den berömda DN artikeln, mitt första konto öppnade jag i juli 2006, men avslutade det omgående. Det hänger en del sjuka typer på Welcome Islands..

Vad var ditt första intryck av SL?
Med denna avan, mycket positivt men en rörig första tid innan Butterfly tog min hand:) Det var mörkt, visste inte hur man ställde om solen. Det var besvärligt att resa runt genom att bara kunna TPa genom att trycka på Map..... Jakten på L$ var oxå besvärlig innan jag hajjade att man kunde använda kreditkortet. Tog det ena konstiga jobbet efter det andra, bla annat som manlig strippa:) Har kvar en del förskrivna notecards som delades ut till oss stackare med fåniga repliker som skulle få damerna att lätta på lädret:) Det gick väl sådär...

Vad tycker du om att göra i SL?
Möta människor, skriva deras historia i vår bok som vi planerar att ge ut i år(kraftigt försenad). Gillar att bygga, vi håller på och lanserar en möbelserie inom kort. Jag älskar att promota våra olika projekt samt andras. Att ha kul! Just nu letar vi efter ett nytt stamhak, Ewa Aska tog mig till ett kalasställe häromkvällen, men glömde bort att ta ett LM! Ewa, ta oss dit igen!!! Annars driver vi The White Room som är två gallerier, två affärer samt en fotostudio.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Butterfly Laa, min livskamrat såklart. Vi har otroligt kul ihop! Brukar terrorisera Tina med alla möjliga frågor och funderingar. Trojkan Niya, Lio och Evi såklart, många andra oxå förstås.

När träffades vi första gången,minns du något från det mötet?
Butterfly har nämnt dig som en trevlig person och jag lade märke till dina AIK kommentarer på Trettondagsbalen:) Gnaget är livets näst bästa njutning! Jag har allid varit en flitig läsare av din blog, har håålit mig uppdaterad om vad som har skett i det svenska SL därigenom. Tack Ika:)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Låter supertrist, men älskar verkligen vårt hem, med byggskyboxen där som personlig favorit. Annars är det alltid uppfriskande med olik RP simmar, med Isles of Wyrms i toppen. Gå dit och lyssna på Drakarnas konspirationsteorier och hur de ska ta över världen. Är du snäll och respekterar dem kommer du att få en flygtur av någon som är helt övertygad om att hon/han är en drake.

Något mer du vill säga?
SL är ett fantastiskt ställe, så levande och berikande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo Jesper.

Ahhh, fler AIK:are! :-) Härligt!
Måste ju då få skryta lite - min far (eller styvfar från jag var 7 tills han dog år 2000) spela fotboll i AIK under 12 års tid, plus i svenska Landslaget några säsonger, Lennart Carlsson hette han. Coolt va?! ;-)

Ses i SL!/Satyra.

Jesper Prinz sa...

Härligt Satyra! Såg ungefär 5 min på din konsert igår, missade tiden helt och hållet. AIK är som Islam; alla är innersta inne gnagare(muslimer) men alla har inte hunnit inse det, ännu.

//Jesper

Anonym sa...

Vad skoj, nu har vi träffats i SL med Jesper, när du landade inne i vårt låsta hus i Second Sweden i samband med en rejäl felnavigering på väg till en konsert.

Det var en skoj händelse, och du är välkommen tillbaks när du vill dansa lite och svamla med diverse kul folk, du tog väl LM? Hahah =)

Jesper Prinz sa...

Riktigt pinsamt!!!

Vi har en utställning på SS och glömde bort tiden, så jag tpade iväg till största möjliga gröna klump på kartan och hamnade i låst rum:) Butterfly och jag har en liten robot som brukar komma hem till oss objuden, nästan lite gulligt!