lördag 18 augusti 2007

Mina vänner - Killarney Carlberg


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
- Killis är en filur som tar saker mycket som de kommer. Ramlar jag över nåt eller nån som verkar intressant så hänger jag på. Tycker det är kul att lära mig nya saker och ännu roligare är det att få en möjlighet att hjälpa andra. I början av mitt liv här var jag mycket på andra ställen än de svenska simmarna, och efter att under en period mest varit i SS försöker jag nu då och då leta mig till andra platser igen.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
- Killis uppstod i början av mars 2007 och det berodde helt på att husse hade behov av att yrkesmässigt bilda sig en uppfattning om SL.

Vad var ditt första intryck av SL?
- Orientation Island - laggigt, rörigt och förvirrat och där hade det nog kunnat sluta om inte husse krävt en fortsättning av mig. Andra intrycket, efter att ha lyckats lämna Orientation Island, var desto mer positivt. Spännande miljöer och väldigt lätt att träffa trevliga avatarer. Även om det var mycket jag inte riktigt förstod var det relativt lätt att ta sig fram. Gröna prick-metoden blev jag medveten om först senare, tack och lov, och det var nog också därför det var ett relativt glesbefolkat SL som mötte mig efter röran på Orientation Island.

Vad tycker du om att göra i SL?
- Lära känna nya avatarer, och utveckla kontakterna med de man lärt känna.

Vilka brukar du oftast umgås med?
- Det varierar. Dig förstås, även om vi inte ses lika mycket nu som förr. Och hela Rumptanzgänget och övriga som häckar runt dansbanan och brasan. Nämner inga namn, det är så lätt att man glömmer någon. Sedan har jag några vänner utanför SS som jag gärna träffar. Och sedan dyker det ju upp nya människor att umgås med hela tiden, det är en av tjusningarna med SL.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
- Det var i början av april 2007 på dansbanan i gamla Second Sweden. Under den här perioden förvandlades jag av någon anledning till katt när det var tillräckligt röj, och det var det vid det här tillfället. Där stod du plötsligt vid räcket på kortsidan av dansbanan och mitt kattjag dansade helt sonika fram och bjöd upp dig. Jag upplevde att vi fick väldigt bra kontakt och vi umgicks rätt mycket där ett tag. Måste också få tillägga att jag minns ditt första möte med rumpdansandet och det efterföljande målmedvetna sökandet efter den perfekta rumpdansen :-)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
- Där måste jag nog instämma med Sharky - dalahunden i "gamla" Second Sweden (nuvarande SS1)! Samlingsplatsen runt dalahunden var oslagbar för alla sorters kontakter. Där passerade "alla" förbi någon gång, oavsett var de oftast höll till i övrigt. Tidigare höll jag också till på en strand med en massa roliga avatarer från olika länder, men när jag återkom efter en stunds frånvaro hade de lyxrenoverat stranden och det sociala livet var som bortblåst. Har tyvärr inte hittat någon ersättare till det stället, det var lite som en internationell variant av gamla dalahunds-SS. Men SS är ändå en plats som jag ständigt återkommer till.

Något mer du vill säga?
- Att det är otroligt vad mycket trevligt folk det finns i SL!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Killis vi saknar dig i ss... nu kan du kanske få provbada hos Ika och Cory... förhoppningsvis slipper du hålla andan den här gången :)

Anonym sa...

haha Killis.. jo då jag kommer väl ihåg den shoppingrundan.. hur orkar du bära runt på alla dom skumma tunga sakerna :=)

Anonym sa...

Hehe, killis är nog en av få som jag minns första träffen med. Det var när det var invigningsfest för dansbanan som Mel byggde i Sverige(tror att det var invigning).
Jag stod i baren kände inte en kotte där, jag serverade drinkar till dig när du var katt. mohaha
sedan så dök du upp i SS med jämna mellanrum så jag matade dig med katt gestures =)

Anonym sa...

Kill, jag vet precis när jag pratade med dig första gången, har till och med en bild på det. Du och jag hänger högt upp i luften ovanför gamla SS1. Vi kom flygande i varsin riktning, möttes och stannade upp. Jag såg ditt namn och tänkte - åh katten, han är människa idag. Så jag sa "hej katten" och du svarade "Jaså minsann, man är igenkänd även med cowboyhatt?"
Efter det har vi egentligen inte pratat så mycket mer. Men det kan vi säkert ta igen någon gång :)

Ika Cioc sa...

Ja Killis ja :) Jag minns absolut katten på dansbanan. Det är länge sen jag såg till den nu.. Jag fick saker av dig med, en svans (undrar var den är) och en flip title.. Jag tyckte du var himlars trevlig, och det tycker jag fortfarande. Andra gången jag såg dig blev jag lite konfunderad. Då var du tjej och då tänkte jag att jag verkligen hade tagit fel på dig, för jag hade hela tiden uppfattat att du var kille. Tredje gången var du kille och då insåg jag att jag för första gången hade haft en encounter med Ruthead :)Så det var du som lärde mig det, också, utan att du själv visste om det.

Jag håller med om att vi gjorde massor av roliga saker förut. Sen blev jag busy och "svek" dig lite, känner jag. Nu har inte du tid med mig, när jag ensam virrar omkring utan mål.. Tänk hur det blir..

Men, vi har ju en hel del kontakt även utanför SL så jag skall nklaga :)Du är en mycket trevlig och bra vän!

Anonym sa...

Killarney är en riktigt bra kille. Vi har egentligen aldrig umgåtts, men ändå hållit kontakten, på något sätt.

Jag minns en sen kväll i gamla SS, jag var ensam och letade efter någon att umgås med. Jag fick syn på Killis på det lilla stentaket över dansbanan. Han sade att han skulle logga ut, och det var en bra plats att logga in på eftersom man fick snabb överblick. Jag tog lm på den platsen och använde den ofta.

Även om vi inte ses så ofta är det alltid en glädje att se Killis.