tisdag 31 juli 2007

Vem är jag?

Ja, det har jag undrat många gånger. I RL (real life) vet jag rätt så bra vem jag är, men vem är jag i SL (Second life) ?

Jag är Ika Cioc, född i början av mars. Ika är min andra avatar, den första redigerade jag sönder, tröttnade på och tog bort. Ika fick bli en nystart.

Ika har två huvudsakliga SL-tillhåll och de är Second sweden (SS) och Svensk resurscenter (SRC). Jag har lite olika roller beroende på vilket ställe jag är:

SS-Ika gillar att rumpdansa, har en dold dansboll på rumpan och brukar oftast gå att finna dansandes någonstans i SS. Ofta i sällskap av Corinthian, Vira, Sharky, Osha, Happy, Belze, Rebecka, Tindra.. ja, det är många fler jag borde nämna, men dessa är nog de som jag just nu oftast hänger ihop med.

På sista tiden har jag börjar streama radio och då är det Rammstein, Clawfinger mm som gäller. Jag brukar försöka spela de låtar som lyssnarna önskar blandat med mina egna favoriter, förstås.

Jag har vunnit ett jättefint hus i Second swedens skärgård. Har nyss fått det och skall till att börja inreda, vilket blir svårt. Jag hade inte tänkt mig att "bo" där inne, för egentligen tycker jag att jag har fullt upp med annat när jag är inloggad och inte har behov av något hus. När jag nu vann ett hus så får jag chansen att känna efter om jag vill bo i SL. Därför har jag inga som helst tankar kring hur jag vill ha det. Dessutom skall Corinthian bo i huset med mig och han måste ju också få komma med synpunkter på hur det skall se ut.

Huset är i alla fall hur snyggt som helst! Gå in på www.secondsweden.se för att läsa mer om tävlingen jag vann och andra aktiviteter i SS.

SRC: Här arbetar man mer med folkbildning, entreprenörskap mm. Här är jag med seriös och kanske mer lik min RL-yrkesidentitet. Jag försöker hjälpa till att ta hand om nytillkomna SL-avatarer och vara behjälplig i olika arrangemang i SRC. Det gäng som ligger bakom SRC, nämligen Nätverket SIP är värda ett omnämnande. De arbetar på ett kanonbra sätt! Besök deras webb för att få veta mer om vilka de är och hur de jobbar. http://www.natverketsip.se/.

Jag skulle kunna sammanfatta det med att i SS roar jag mig och i SRC sysslar jag med folkbildning, båda aktiviteterna sker givetvis tillsammans med andra. Det är det viktigaste för mig i SL.. att umgås med mina vänner och även att lära känna nya personligheter.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ika-vännen...
Du är bara så bra! Din musik och din rumptanz gjorde att jag stannade kvar i SL, när jag var på väg därifrån en gång i tiden. Ett kanonintryck gjorde du första gången vi träffades på en nybörjarkurs som du höll i på SRC.
Du är snäll, hjälpsam, rolig och har samma musiksmak som jag, haha!
Jag HAR bott i din byrålåda, vilket härmed avslöjas...:))
Kram!

Anonym sa...

Hej gumman :) När jag började med SL trodde jag definitivt inte att jag skulle träffa någon som kunde bli så bra vän på så kort tid.. och aldrig trodde jag väl att jag skulle klämma en annan tjej på rumpan.. men det har vi väl konstaterat för länge sedan att det är många saker vi "aldrig" skulle göra men som vi gjort... finns nog bara en "aldrig" kvar.. och den kommer att vara kvar för alltid.. annars vet du.. en fet smäll... och jag lovar att du får detsamma :)
*kram*

Anonym sa...

Ika, jag vet inte riktigt var jag ska börja eller vad jag ska välja ut att skriva om. Men "min" Ika är nog egentligen pre-rumpdans-Ika.

Du blev en av mina allra första nära SL-vänner, och hur det gick till när vi träffades kan man läsa om i min presentation på annan

plats i bloggen. Mycket chattande och immande blev det där i början och vi hade helt klart mycket att prata om. Dessutom visste du alltid var händelsernas centrum var, en stund efter inloggning fick man en tp och plötsligt stod man på ett knökfullt dansgolv.

Då som nu förundras jag över din energi, ständigt verkar du ha saker på gång och ändå har du tid för dina vänner. För att inte tala om din förmåga att hålla flera konversationer igång samtidigt, jag klarar med viss ansträngning två :-).

Jag känner mig hedrad att få vara med bland dina Rumtanzers, även om besöken på dansbanan inte är lika frekventa nuförtiden. Och tyvärr är ju din rumpa oftast fullsatt när man dyker upp :-(

Men vi håller ju kontakt, och vem vet, rätt vad det är så får vi nog anledning att ses lite oftare igen. Annars får vi väl hitta på en anledning, eller hur?

/Kramar från Killis

Anonym sa...

Nu ska jag äntligen kommentera Ika, när man läser dom tidigare kommentarerna så känner man att det är svårt att komma med något nytt, men jag ska försöka.
Minns att mitt första intryck av Ika var: SS polisen =) allt som jag gjorde var illa omtyckt, om jag ska vara ärlig så njöt jag lite av att du blev sur på mig och mina gestures ;), men jag gjorde faktiskt ingenting för att vara elak med folk. Jaja, nog om det, som du sa, med tiden så växte det till vänskap, hur otroligt det än kan låta :) men när vi började att ha samling på taket i SS så blev till slut du och Cory 2 av mina bästa vänner. Din rumptanz kan man ju inte mer än beundras över trots att du blivit lite för populär så man inte alltid får plats. hehe.
Ditt DJande sköter du ju med bravur oxå.
Sedan att du är en friluftsmänniska märktes ju när vi var på campingtur i SS3.

Anonym sa...

Ja du Ika....
Jag är väldigt glad att jag har fått förmånen att träffa dig. Du är klok , söt o dansar som en gudinna.Du har en fanstisk musiksmak och jag har lärt mig att tycka om en del som jag aldrig hört talas om innan:)(Rammstein)hehe.
Kul att få leva livet i SL med dig som sång o danskvinna:)

Anonym sa...

Ja du goa jänta. Jag kan inte påstå att du och jag har gått genom eld och vatten tillsammans, men vi har gått genom väggar (eller i varje fall fastnat i dem)!
Tack för att du kom till Sverige då och då och tjatade på mig att komma tillbaka till dansandet i SS.
Nu är jag tillbaka.
Du har varit en bästis ända sedan min allra första dag i SL, och jag tycker jättemycket om dig!

Anonym sa...

Jag har svårt att komma på något jag ångrar så litet som att träffa Ika. Få vänner värderar jag lika högt.

Ika har ett hjärta av guld. Hon är väl omtyckt och är den av oss som mest naturligt hamnar i händelsernas centrum.

Hon har ett brett kontaktnät och ett brinnande engagemang.

Den tid vi var partners i SL kommer jag alltid att minnas som en mycket fin tid. Vår fina vänskap hoppas jag kommer bestå.

Ika Cioc sa...

Tack för alla varma ord. Ni är underbart goa! Tycker om er alla.

Känner att jag inte riktigt lever upp till den beskrivningen längre.

Just nu glider jag iväg..

Men jag har haft enormt roligt med er! Vill att ni skall veta det.

STOR KRAM!

Anonym sa...

Meh! Har jag inte kommenterat en av mina absoluta favoriter i SL? Slarvigt. Uppenbarligen har jag en dragning mot surjämtar eller är det så att surjämtar är extremt trevliga? Hoppas du tycker lika bra om mig som jag tycker om dig Ika.
Whatewer you´re up to now..don´t forget me!
Kramar!!

Anonym sa...

Lilla fantastiska IKa !
Jag blev faktiskt lite ledsen när jag kom in på din blogg och läser att du är Fd Rumptanzer. Är det så att det faktiskt är över för allltid? Jag saknar verkligen din röst när du streamade o vi andra chattade i dansens virvlar. Men allt har ju sin gång. Lycka till med det nu gör istället men glöm inte mig :)

Jazzoru Otoole sa...

Ika min idol här SL!
Om du nån gång kommer på hur du ska bli av med ditt kök så ska jag gladeligen hjälpa dig med lite inredningstips till tomrummet. :)

massor med pussar från din vän Jazz

Anonym sa...

Hej Ika!
Tack för att jag fick vara med i din serie med intervjuer!
"Keep up the good spirit" som någon sa...

MVH!
Tompa

Anonym sa...

Jaha gums.. så var du ett SL-år fyllt :) Tyvärr så var jag ju givetvis inte ledig så jag kunde fira din dag tillsammans med dig :(
Stort GRATTIS och massor av grattis-kramar!

Vira sa...

Hej gums :)
Jag förstår inte var du får all din energi ifrån.. du har haft fullt upp med artister och annat inför nationaldagsfirandet.. och ändå haft tid och energi kvar åt cirkusen.. :)
Förstår inte varför.. men jag har varit sugen på non-stop sedan i lördags ;)
Du är värd din vikt i guld.. TACK :)