torsdag 15 maj 2008

Mina vänner - Cur Waydelich


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Kreativ något lösdrivande filur med alldeles för många järn i elden:) Har en firma som tillverkar möbler samt jobbar med uthyrning av affärslokaler.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
1/31/2007. Hmm.. Ja hur var det jag hittade hit? Tror det var något jag såg på tv om Second Life och tänkte att det där måste jag prova.

Vad var ditt första intryck av SL?
Det var lite wow-känsla. Att det fanns så otroligt mycket att titta på. Första månaderna ägnade jag uteslutande till att utforska alla möjliga skumma ställen.

Vad tycker du om att göra i SL?
Den mesta tiden går nog åt till att umgås med folk, jobba eller bygga så mycket tokigt jag bara hinner mellan varven. Går en hel del på live-koncerter också.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Ojj.. för många? :)

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Det var efter en av Satyras spelningar på Stagebar. Av någon anledning blev jag kvar efter att koncerten var slut och du jag och Satyra började konverserade lite smått :)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jag har egentligen massor men det fanns en helt underbar liten sandstrand utanför "The Sands" som jag gillade att besöka. Egentligen inget särskilt med den men den var perfekt när man ville dra sig undan lite och bara filosofera och titta in i lägerelden. Tyvärr finns inte The Sands kvar längre...

Något mer du vill säga?
Hmm.. är det här jag ska komma på nått riktigt djupt å fyndigt? :) Ha kul, ät inte gul snö och framför allt.. man kan aldrig ha för mycket möbler ;p

Ta mig (slurl) till

Curs möbelaffär NU!

3 kommentarer:

Vira sa...

Hej Cur :)
Vi har väl inte träffats mer än i Ikas kråkslott en gång men jag har ju sett ditt namn i mängden på olika konserter. Ska absolut kolla in dina möbler..alltid kul att handla möbler :) men jag hoppas att dom kommer färdigmonterade ;)

Vira sa...

Hej Cur :)
Vill bara tacka för det otroliga jobbet du lagt ner inför nationaldagsfirandet..
Tältet var bara helt perfekt :)
Du är guld värd.. TACK :)

Anonym sa...

Det var så lite så. Tack så mycket vira :)