tisdag 21 augusti 2007

Mina vänner - Osha Bing


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Hmm... vem é jag...? ...Rätt å slätt Osha! Min Ava e inte tillräckligt gammal för att ha existensiella grubblerier ännu:)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Föddes visst 23 april 07, efter en oförsiktig och högst (så här i efterhand...) ogenomtänkt programnedladdning av något som hette SL...? Läste om det i nån tidning å ville ju som alla andra: "bara prova lite" Sen dess e jag fast....

Vad var ditt första intryck av SL?
Oj! har tekniken äntligen kommit så långt nu, att vuxna människor på allvar kan sitta framför datorn i flera timmar utan att skämmas, "för det e ju trots allt inget spel! -Eller hur?"...

Vilka brukar du oftast umgås med?
Nästan alla som finns i friendslistan, en del ofta, andra mer sällan...


När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Inte det absolut första mötet tyvärr, men jag kommer ihåg en gång då jag bara va nån vecka gammal, när du kom farande i en amerikansk skolbuss i gamla SS, å vi va ett gäng som hängde med! Har till o med en bild på den!


Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Svarar spontant hemma i huset, men egentligen trivs jag överallt där det finns trevliga & kuliga "friends"...

Något mer du vill säga?
Inte vad jag kan komma på...nä.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Osha hade det inte varit för din hjälp den där gången som jag testade voice första gången hade jag nog aldrig testat på det... tack för hjälpen :=)

Anonym sa...

Osha, vårt första möte kommer jag tyvärr inte ihåg när det ägde rum, men de första voicesessionerna med dig inblandad glömmer jag inte. Och framför allt kommer jag aldrig att glömma luftfärderna på din scriptade kub i SRC, de ägde också rum i samband med någon voicesession har jag för mig :-)

Anonym sa...

Jag tror vi träffades på Dansbanan i gamla SS, och sedan i SRC en massa gånger i alla möjliga sammanhang. Men hjälpen jag fick att få fart på voice över ström så jag kunde hålla en föreläsning var ovärderlig.

Anonym sa...

"En vill ju gärne hjelpe, när en kann!" :))

Killis: Jag brukar fortfarande flyga med kuben i bland;)

Ika Cioc sa...

Osha.. Hur trevlig som helst! Det finns inget "main stream" med Osha. Du är precis den du är och gör dig aldrig till. Dyker upp som gubben i lådan, säger något trevligt eller intressant och POFF så måste du gå afk en stund och dyker rakt ner i marken eller också så kraschar ditt internet.. haha du brukar inte bli så långlivad, men du ruskar om oss lite när du är här. Sen underhåller du oss på twittern så att vi skall ha kolla på vad du gör ändå =)

Jag tror vårt första möte var på SRC. Vi var nog med på samma möten där. Sen kommer jag ihåg att du brukade fråga vad jag gjorde och sedan ansluta till en stunds snack på taket i SS och sedan damp vi nog oftast ner till dansgolvet oh tog en sväng.

Anonym sa...

Osha är mannen med två ansikten. Om du inte tror mig får du kolla hans FB sida!

Osha är en riktig vän, och samtidigt en riktig förebild som far i RL.

Med sina underfundiga och väl genomtänkta kommentarer bidrar han alltid till att höja glädjen i gruppen.

Med sin unika känsla för stil är han inget annat än en frisk fläkt!