söndag 19 augusti 2007

Mina vänner - Cez Writer


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Cez Writer heter min avatar, och hon är Jag rakt igenom. Visst, utseendemässigt finns det väl sånt som inte stämmer med mitt RL-utseende, men till sättet är hon precis som jag själv... framåt, positiv, babblig och... ja.. äh.. döm själv :)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Blev medlem den 8 Februari, efter att ha läst en artikel i Svenska Dagbladet. Låg hemma med influensa en vecka och fastnade rejält för SL! Har tidigare varit i virtuella nätbaserade världar, men SL är den första som jag tycker fungerat någorlunda hyfsat.
Vad var ditt första intryck av SL?
"Hur tar man sig från orientation island?!". Jag blev imponerad av hur välgjort det var, och fastnade direkt för interaktionen mellan avatarerna. Det är människorna i SL jag tycker är det fantastiska, tekniken kommer i andra hand för mig. Mina första månader i SL tillbringade jag mest på utländska simar, framförallt på Bourton Village och The Three Lions Pub där jag fann mina första riktiga vänner som jag träffar mycket än. Jag började vara i Second Sweden mer regelbundet i maj-juni.

Vad tycker du om att göra i SL?
Oj... umgås med vänner är nog svaret. Dansa, upptäcka nya världar, DJ-a, shoppa - eller helt enkelt bara umgås. Något jag älskar är att använda SL i "folkbildningssyfte", och jag hoppas att jag kommer få möjlighet att göra det mer (på Svenskt Resurscenter till exempel).

Vilka brukar du oftast umgås med?
En spretig bunt med människor från hela världen - när det gäller svenskar är det väl Spectator, Peppo, Ethon, Salvan, Jammer, Balthy, Dick1, Navidad, Zamira mfl som jag träffar mest (förlåt alla jag glömt..).
När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jag såg dig nog dansandes på gamla dansbanan i Second Sweden 1... som vanligt i sync med några vänner :)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Bra fråga - de är så många. Mitt hem i Fair Islands, Second Sweden, Svenskt Resurscenter, Bourton Village, Pier, Elbow Room, Blarney Stone, Apollo Gardens... jag rör mig på rätt många olika platser.

Något mer du vill säga?
Fred på jorden till alla? Framför icke-blingande smycken? Nä, jag vet inte :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte sett dig i ss så mycket på sistone..fast har du kvar ditt gamla hus så förstår jag att du hellre hänger där... jättemysig tomt :=)

Ika Cioc sa...

Cez, dig träffade jag på första gången i SRC. Jag kommer ihåg att Stefan knuffade fram mig till dig och sade - henne kan du prata med. Han gör ofta så, lite koppleriverksamhet :)Vi hade lite planer du och jag, sen ville inte våra datorer riktigt hänga med på det, tydligen. Vi får se hur det går. Tänk att du var i Stockholm i Söndags, det var ju jag med. Kanske vi gick förbi varandra på centralen, utan att veta? =)

Lycka till med flytten!

Anonym sa...

Cez är en sådan där skön tjej som dyker upp lite nu och då.

Jag kan ha fel, men jag har fått känslan av att Cez är en tjej som vet vad hon vill och inte tänker låta någon köra över henne.

All heder!