lördag 18 augusti 2007

Mina vänner - Corinthian Fraker


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jag är densamma som jag är i RL, förutom att jag har ett annat namn och ser annorlunda ut. Egentligen tänkte jag vara en stenhård Rocker i SL, men jag är nog lite för snäll i verkligheten för att det skulle hålla så länge. Men hård musik tycker jag om.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
5 januari 2007. DN kultur hade en stor helsidesartikel av Ossi Carp med titeln ”De kallar oss avatarer”. Han hade under en månads tid rört sig med namnet Ossi Antfarm i SL. Faktum är att jag, någon gång runt 1995, fick en URL av min matematiklektor på högskolan till ett ställe som var en 3d värld. Det fungerade värdelöst då, men när jag läste Ossi Carps artikel tänkte jag: ”Heureka! Tekniken är redo nu!”


Vad var ditt första intryck av SL?
Svår förvirring! Jag visste inget, förstod inget. Jag kanske kom till någon orientation island, men jag läser inte manualer, så jag gick ingen kurs. De första veckorna hängde jag i olika newcomers areas till jag hittade på ”Sanctuary Rock” på topplistan i sökfunktionen.

Tidigt (troligen februari) rultade jag in i Second Sweden när ön precis var ny, jag blev inbjuden i gruppen och fick veta att det skulle vara planeringsmöte för simen nästa dag kl 22. Tyvärr är det för sent för mig men jag kikade förbi ibland och fick lite notiser om vad som hände.

Vad tycker du om att göra i SL?
Umgås med dig, Ika, och alla andra vänner, dansa, shoppa, lyssna på musik (levandes eller strömmat) och inreda vårt hus.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Tänk om jag glömmer någon… men, okej, utan inbördes ranking:

Ika, Vira, Sharky, Osha, Belze, myself, Tindra, Trojanvirus, Killarney, Way, Happy…

Saknar: Jannne, han ser man inte ofta, Universum, tänker ofta på honom men sist jag kollade upp hade han inte varit in sedan tidigt i juni. Kom tillbaks till oss Universum, vi saknar dig!

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Ja, hur skulle jag kunna glömma det? Hade jag inte sprungit in i Universum Quinoa och Trojanvirus Congrejo och vi haft så kul med att dansa vid Dalahästen hade vi sprungit om varandra, och vem vet hur livet sett ut idag.

Du bjöd med oss till kloakerna, och när du lade till mig på vänlistan blev du min första vän och Universum min andra. Det var valborgsmässoafton, men eftersom klockan var efter midnatt var det tekniskt sett 1 maj. Jag minns många fler detaljer, men dem låter jag vara.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jag har fler favoritställen, mitt smultronställe behåller jag för mig själv, men jag ser Second Sweden som min bas. Där har jag numer mitt hem också.

Något mer du vill säga?
Innan jag träffade mina vänner var SL trist. Den vänskap jag utvecklat med några går långt utanför avatarer och pixlar. Mest nyfiken är jag dock på hur Ni uppfattar mig. Törs ni skriva det i kommentarerna?


8 kommentarer:

Anonym sa...

Dalmas, som heter Fraker i efternamn, och är född 5 januari..
Hur bra kan det bli egentligen?! :)

Anonym sa...

Har inte sett dig som "lilleplutt" på länge nu.. vad är det som har hänt :=)

Anonym sa...

Cory, jag kan inte minnas när vi sågs första gången eller hamnade på varandras friendslistor men minns att dansbanan i gamla SS är relevant i sammanhanget. Men på nåt sätt har du bara funnits med i omgivningen hela tiden med dina skarpa observationer och fyndiga kommentarer i samband med olika dansaktiviteter :-)

Anonym sa...

Vad snällt sagt!

Ika Cioc sa...

Hm, ja, ett tag var vi ju partners, så vi har en hel del historia ihop med varandra, nu är inte inte längre partners.. men vänner är vi. Vi ses ofta, där det dansen och så är vi ju grannar också.

Anonym sa...

Cori din gamle get :) Hade jag kunnat stava till "mångfacetterad" så hade jag gjort det. Du har yta och du har djup. Gillar dig skarpt. Men min machoimage förbjuder mig att ge dig en kram ;)

Anonym sa...

Ja, du Cory!
Du är en go o gla dalmas som alltid är fyndig i chatten.
Jag har otroligt roligt när vi dansar . Många roliga och snabba kommentarer från dig mitt i dansens hetta . Ett exempel t.ex.:

jag har satt den på örat,för att inte krocka med glasögon och ansiktspiercingar. Så beskrev du Rajrajmyssan=)))

Anonym sa...

Cory, tack för dom fina orden! Jag blev glad!
Vi ses där när det Raja's! Ha' de'!

MVH
Tompa