torsdag 16 augusti 2007

Mina vänner - Happy Hynes


Happy gör på sitt eget sätt - det brukar han alltid göra :)

Det hela började i vintras när jag satt i en fjällstuga och smuttade på ett flak after ski öl. Ett par seriösa mogna män satt och pratade om något som hette Second Life som dom uppenbarligen var imponerade av.

Bestämde mej för att testa när jag kom hem och den 16/3 föddes Happy Hynes.

Efter tre dagars fegande på Orientation Island tog jag till slut språnget ut i det okända.

Ganska snabbt hittade jag till SS och till ”Våran Beach” vad den nu hette.. De första dagarna förde jag en rätt anonym tillvaro campandes på Beachen eller storögt tittande på alla erfarna avatarer på dansbanan SS…

En kväll var det plötsligt en på dansbanan som tilltalade mej. Första gången jag såg mitt namn. Det var en blond snygg tjej som hette Ika Cioc och hon sa ” Hej Happy”

Jag var bekräftad! Jag kände mej som en i gänget. (tack Ika) Den andra som tilltalade mej var Pippi Gustafson på beachen och vi är fortfarande bästa kompisar. På beachen fanns även en tjej som hette Engla Merlin och när vi umgåtts en tid så upptäckte jag till min enorma förvåning att känslor som jag bara trodde fanns i RL även kunde drabba en i SL med full kraft. Så sedan april är vi SL livskamrater Engla och jag och trots att vi är hemlösa och sover under broar, på stränder och i lånade hus så lever vi ett underbart SL liv J

Tiden i SL spenderar jag ju naturligtvis mest ihop med soulmate Engla i olika ”Hångelskogar” som DJ Ika kallar det ;)

Men annars är det SS som gäller. I yngre år hade jag en lång och omsorgsfull karriär på en nation i Lund och det har satt sina spår. Jag älskar att umgås i flock. Snacka skit, slänga käft och ha kul. Och kul är det ju faktiskt på dansbanorna runt om i grannskapet. Speciellt när DJ Ika släpper loss stream och rumpa!

Jag har fått många goda vänner i SL. Ingen nämnd och ingen glömd. Happy älskar er alla!

Nja..utom möjligen Linden Labs när det strular som värst..

I RL kör jag en liten konsultbyrå i utbildningsbranschen. Bor i Skåne men är inflyttad 08.

Det var väl allt om Happy. Kom gärna fram och säg hej om vi syns i SL nån gång.

Over and out

Happy

8 kommentarer:

Ika Cioc sa...

Oj, var jag den första som tilltalade dig? Jag som trodde du var en gammal hård rutinerad SL-are när jag hälsade. Du såg då tuff ut så jag var inte ens säker på om jag skulle våga hahaha... föga anade jag mysfarbrorn där bakom då =)

Ika Cioc sa...

Happy är hur go som helst men har sunkig musiksmak för det mesta hahaha och DU!!! du har inte tid för oss längre =( Återkom till dansens virvlar tack!

Anonym sa...

Happy, ja mitt första minne av den mannen är nog när vi vände upp å ner på gammla SS med riktigt RAJ RAJ RÖJ runt lägerelden med hårdrock, eld, galna brudar =) å hela fyfan. haha. Då tänkte jag att den här killen han har potential, men va faan det visade sig att musiksmaken hans sög så jag vette tusan längre =) hoho.
Nä han e bra han happy!!
WEEEEEEZEEEEEEEERRRRR!!!

Anonym sa...

Jag säger bara en sak Happy...
Köra truck är livet haha

Ika Cioc sa...

Hoppas du kan hålla tyst om var vi tog bilden till tävligen nu =)

Anonym sa...

Happy är inget annat än en genuint skön lirare!

Jag vet exakt när vi träffades första gången. Jag var ganska ny i SS och satt mig vid lägerelden där det kom två killar och svamlade. När vi slängt käft en stund kom en tjej och frågade om vi ville hänga med henne hem och spela trummor.

Killarna var Happy Hynes och Pimp Gustafsson, tjejen var Natalie Moody.

Happy har en enormt hög social faktor, otaliga är de gånger vi snackat skit och allvar i en svår blandning.

Med glimten i ögat kan han spotta ur sig precis vad som helst utan att skämmas.

Anonym sa...

Happy... oavsett vad du säger och gör hädanefter så har macholasse glorian fått en riktig törn.. så du kan lika gärna börja använda kjol i SL också ;=)

Anonym sa...

Happy är en sån människa som man bara genast tycker om. Det första jag föll pladask för, var hans underbara humor!! :) Han får mig att skratta mycket och ofta. Sen har han många andra sköna egenskaper såklart. För att sammanfatta det så är hans personlighet en perfekt kombination: mjuk, tuff rolig ;)