måndag 8 oktober 2007

Mina vänner - Jazzoru Otoole


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
den frågan passar jag på.
jag har ingen klar bild över vem jazz är och vill nog inte heller analysera fram någon som jag sen måste leva upp till :)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
läste den här artikeln av Ossi Antfarm den 4:e januari i DN
http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/print.jsp?&a=602394
sen dess har jag varit hooked!

Vad var ditt första intryck av SL?
YES! tänkte jag. det här är precis som jag tänkt mig att virtuella världar skulle fungera.
visst var det en del inlärningströsklar att passera, men intrycket från första början var posistivt.

Vad tycker du om att göra i SL?

just nu är det att träffa folk: nya som gamla. chatta och umgås. lyssna på musik och ha kul. inte minst slänga käft! :)
förut var det bygga som gällde. skaffade land i början på mars och sen var det mest där jag hängde.
nyligen kände jag att det började bli tråkigt. jag insåg dessutom att jag bara hade några få vänner. inte vilka vänner som helst, men behovet av att träffa andra blev plötsligt enormt.
en av mina älsta vänner här, juniverse stockholm, brukar alltid jobba på att jag ska hänga på en massa grejer. framför allt så brukar vi jamma ihop. tidigt i min sl-karriär så startade vi ett band och spelade en del på Lukas Mensings tillställningar. vi var till och med och spelade på invigningen av ambassaden. det har och är nog det bästa upplevelserna jag har av sl - då vi spelar ihop. jag kan säga att jag är väldigt glad att juni aldrig gav upp. det är genom honom eller indirekt som jag träffat och lärt känna de flesta av mina vänner.

Vilka brukar du oftast umgås med?

Juni är väl den jag 'umgås' med mest. i övrigt så jobbar jag fortfarande på att bryta min ensamvarg image :)

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
jag kan inte säga när vi träffades första gången Ika. jag vet bara att jag stött på dig några gånger på src, vi brukar alltid morsa å varandra.
men jag minns den natten du erbjöd mig din vänskap! :D
det var när vi hade jam på burning life! det är jag mycket glad för!!!

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?

finns nog inget särskilt ställe som är just favorit stället. olika platser fyller olika behov.
ett ställe jag gärna framhåller för nya jag träffar är src. mest för att det inte har någon speciell inriktning utan allt har möjlighet att inrymmas där.
men tyvärr verkar stället va lite i stilltje just nu. hoppas tam och steven inte gett upp!!!

Något mer du vill säga?

ett råd bara - HA KUL!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jazz :) Jag känner inte dig iofs... men jag känner igen dig ;) Jag har tyvärr inte hört er spela men jag hoppas verkligen att jag får göra det någon gång :)

Anonym sa...

Obs ruskigt osäker MEN, tror första gången jag såg dig var på den där jammen som vi hade.. sent som sjutton, eller om det va tidigt på morgonen.. lite osäker där. :)
Nu har jag väldans diffusa minnen av den natten, men jag vet bestämt att jag hade kul som fasen. :)
Såg då så ut i munspelen på morgonen då jag vakna, fulla med cocacola och snus, haha. Men nu är dom renoverade och klara för nästa drabbning. Denna gången utan snus dock..

Jazzoru Otoole sa...

ojoj... sicka modärniteter! :)
missade det här med att man kunde kommentera.
Jaa, Vira, jag ska försöka komma ihåg att säga till när jam är på gång. annars får belze eller ika dra med dig.
haha belze! hoppas inte de blå tonerna tog skada av kåkakålan och prisen!!! :D

Unknown sa...

Hm... jag är inte bra på att dra runt på websidor för att läsa, men ika´s blogg strålar en speciell värme så bloggen har börjat locka mig. Här finns ju en del av mina vänner - inte minst du jazz. Vill passa på att tacka för de fina orden och för alla gånger du jammat eller repar och spelat med mig. Det har blivit massor vid det här laget. Hur står du ut??? hahaha

Unknown sa...

hm... ska kanske förklara att seven=junivers. Mitt gamla internet namn "seven junivers" är det som mitt google konto är registrerat på.

Anonym sa...

Tänk att jag hittat en till som är förtjust i V3 . Det kunde man väl aldrig tro ;)Nej då!skämt o sido så är du en hejdundrande musikdiggare av stora mått.Trevlig dessutom;). Jag är iaf glad att jag fått förmånen att dansa med dig och höra dig på flöjt men nu vill jag även vid något tillfälle även höra dig jamma på gitarr =) . Hoppas på en sådant tillfälle någon helgnatt när jag ändå inte behöver sova :=

Anonym sa...

Jazzgossen!!
Eftersom du inte spelar gitarr utan saxofon.....=) så vill jag givetvis höra det någon gång :)