lördag 8 september 2007

Mitt virus - Trojanvirus Congrejo

Har ni hört att vi har drabbats av ett virus här i Second Life?
En troján rättare sagt. Vad är nu detta för något? Jo, en trojan kan kortfattat beskrivas som ett datorprogram som utger sig för att vara till nytta, men som orsakar skada när det lurat en användare att installera det, alltså programmet
genom att lura oförsiktiga användare att starta det.





Jaha, har vi fått trojanvirus även i Second life nu? Ja visst, men i en mycket trevligare skepnad. Ett virus jag gänra blir drabbad av, faktiskt. Detta i form av en mycket trevlig avatar vid namn Trojanvirus Congrejo.



Trojanvirus är en person som brukar presentera sig själv som byfåne, men som inte får något medhåll när han påstår det. Så fort jag lärde känna honom så insåg jag att jag hade fått en mycket bra vän. Trojanvirus är verkligen en av de största profilerna bland svenskarna i Second life.

Ibland tar han sig tid att komma och delta i rumpdansen vid dansbanan, men annars så hittar man ofta Trojanvirus byggandes någonstans. Det är nog som uppfinnare han är mest känd. Han är full av galna idéer och försöker förverkliga dem inne i SL. Många av oss har fullt med Trojansaker i vår inventory. Jag själv har fått en hel del nyttiga saker till mitt hus, men mest är det nog ”tokroliga” saker man får av Trojan.

På sista tiden har Trojan blivit mer "etablerad"och har hjälpt till med vissa saker i bygget av de nya delarna av Second Sweden.

Jag har träffat Trojanvirus ganska mycket för att få veta lite mer om hur det kommer sig att han blev Byggare Bob här i SL. Jag kan inte säga att jag har blivit mycket klokare, eller jo.. det har jag blivit, men personliga saker om mannen bakom Trojan vill jag ju inte lämna ut.

Därför låter jag Trojan själv göra allt glasklart för er via bloggfrågorna som jag äntligen har fått svar på:

Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Jo den hänna filuren är lika galen som jag e i RL, men Trojje är lite snyggare men så gör väll alla.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jo de borde vara på våren när galningarna å knäppgökarna slår ut , 2007 om jag inte minns fel.

Vad var ditt första intryck av SL?
Jo… det såg skoj ut …..alla såg ut som seriefigurer .

Vad tycker du om att göra i SL?
Jo man ä ju norrlänning å man ä ju så van å flytta på sig , så man bygger ju här å där jo de e ju att bygga som e skoj men å partaja funkar de å.


Vilka brukar du oftast umgås med?
Jo de e alla som står ut med å ha en galen norrlänning nära sig. Å tycker de om renkorv så e de ett +.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jo de va en mörken kväll du va så len å snäll mot mä , de va så fint . (va de skönt fö deg å) :-)

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jo de måste ju vara Second Sweden för alla där ä ju så trevliga .

Något mer du vill säga?
Nä…..Jo …..kan man få en kram.

Sen var det bilden då - vilken bild kan Trojan vilja via upp av sig själv??? Jo, denna:

Nu vet ni alla precis vem Trojanvirus Congrejo är, eller hur? Tack för att du upplyste oss Trojan. Och jag svarar självklart JA på båda dina frågor.. Det var enormt skönt även för mig!!! och en kram får du självklart! Du är KUNG! =) (tyvärr är det inte jag på bilden)


12 kommentarer:

Anonym sa...

Trojanvirus my main man! Ja, du är en go kompis,och jag glömmer aldrig när vi träffades första gången! Det var RAJ RAJ från första början, utan att vi ens visste vad det var!

Anonym sa...

Hehe, Troj! vi e inte ens "friends" än, men umgås ändå! Å myche saker har jag fått:) TACK!
Du var nog en av det första jag stötte på som nykomling... vem kan missa dig?!

Anonym sa...

Ölkorv... ja... renkorv.. det vete attan, men står ut med galna norrlänningar gör jag gärna.. speciellt små söta som kommer i legohus haha

Anonym sa...

Trojan, ja jisses. Ett gott skratt förlänger livet, så den mannen kommer att öka medelivslängden massor på hela mänskligheten, helt själv.
Har ni t.ex sett den där flakmoppen som åker runt runt? Skrattade så jag grät då jag såg den första gången.

Råkar dessutom veta att Trojanvirus är en gammal Amiga-user, det ger ytterligare ett par stjärnor plus i min bok.

Anonym sa...

Trojanvirus, ja jäklar vilken kille... Vi har ganska nyss råkats, men jag har nog sett dig i SS förut. Och, jo, numera har jag en massa galna saker i mitt inventory. Skrattade som tusan när jag fick dom av dig. Å jämarns att du dessutom är norrlänning visste jag inte. Hä finns fler norrlänninga i SL än ja då ;)
Å Amiga user också :)

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga....Om alla virus vore som du ,vill jag ha ett varje dag. Hehe.
Jag har oxå fått lite galna saker av dig när man minst anar det:)
Bl.a. När vi satt och var "seriösa" vid elden en kväll, dök det upp en present som jag tog på . Baktryck stod det o sen började jag göra ljud . Haha. Alla uppskattade inte det...... men jag gjorde det.Tack du lille Virus för alla upptåg.

Anonym sa...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm AMIGA!
Har kvar mig goa gulliga hotta Amiga 3000 med DUBBLA hårddiskar.
Fick byta bort min Amiga 500+, och lägga pengar emellan, men det var det värt!

ZZ sa...

Jag har en hel samling tokiga hattar i mina inventory, dom bara ramlade in.....så nu kan jag gå på vilken maskerad som helst utan att skämmas hihi.

Ika Cioc sa...

nu var det ett tag sedan jag såg dig igen, Trojan.. VAR ÄR DU??

Anonym sa...

Trojanvirus är en av de bästa killarna i hela SL. Han försöker få oss att tro att han är så löjig, men han är ju genuint gullig.

En rejält grym builder som skickar på en roliga saker till inventory. På sistone har jag fått Rajhat, Natalie Moody hat och den så sjukt underbara flygspanaren!

Trojanvirus är en av mina äldsta vänner i SL och jag önskar vi kunde se honom mer, men jag vet att han har så kul med sina byggen, och ibland IMar vi lite skojigheter med varandra.

Anonym sa...

Dessutom extraknäcker karln som paparazzi. Helt omöjligt att sola på stranden utan att det klickar i en kamera bakom nån buske.
Sen har han mage att fråga hur mycket jag är villig betala för orginalen. Hmm.. låter iofs som en affärside. :)
haha

Anonym sa...

Mera galna byggen till alla mina vänner är på G. Tack för att ni står ut med Trojans fåniga byggsaker. :-)