lördag 25 augusti 2007

Mina vänner - Merover Benelli


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Merover Benelli är en nyfiken pajsare som föddes i sl i början av juni 2007. En gammal tekniknörd som inte kan låta bli att testa både det ena och det andra.

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag såg några artiklar i tidningen och tänkte: Kan de va nåt... Men jag provade i alla fall eftersom jag är en nyfiken typ och så var det väl det att det gjordes en svensk ambassad inne i sl. Då måste man ju kolla.

Vad var ditt första intryck av SL?
Lite drygt att ta sig igenom inträdesöarna i början. Och sen var ju ambassaden en besvikelse. Inte så mycket aktivitet där. Och popular places kollade jag lite också. Money Island bla. Där var det mycket folk men mest lagg och inaktiva avatarer som satt och campade och inte svarade på tilltal. Men när jag letade efter svenska ambassaden så hittade jag ju lite andra platser också. Som bla "Second Sweden" och "Svenskt Resurscenter". Och det var nog SRC som fick tag i mig efter den första irrperioden. Där var det ju aktiviteter varje dag. Schemalagt. Och en massa avatarer som var seriösa och lade ner massor med tid och engagemang på sl. Där träffade jag bla aake Roffo på en scriptkurs. Tindra och Ika träffade jag också där första gången.

Vad tycker du om att göra i SL?
Rumpdansa med alla vänner är ju väldigt roligt faktiskt. Helst då med livestreaming från bla Ika eller Belze med massor av gamla härliga låtar som man hade glömt att man gillat. Trots att familjen kikar ibland och inte tror jag är klok nånstans. Sen gillar jag ju att programmera och pyssla lite så jag försöker gå på mycket kurser och möten på src också. Försöker ju få till en och annan klädtrasa ibland också. Det senaste är ju Rumpdansoverallen som nog är det fånigaste jag gjort på bra länge.
Lensi, Tindra, Erasor, Sharky, Cory, Ika och Merover

Vilka brukar du oftast umgås med?
Ja... det är rätt många. Men just nu är det Rumpdansgänget med Ika, Belze, Sharky, Lensi, aake med flera. Och så Tindra förstås som är min bästa vän i sl. Trots att hon håller på HBK.
När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Jag har för mig att det var en gång på src när du precis hade hållit i nån kurs för nybörjare. Jag missade kursen men kom in precis i slutet. Så det blev inte mycket till möte. Nästa gång har jag för mig var på gamla dansbanan i ss. Tyckte nog att det verkade suspekt när nån sa att man skulle klicka på din rumpa. Men men... Vem säger nej till en välformad kvinnorumpa? Inte jag i alla fall och sen var man ju såld.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Ja det är ju helt klart Second Sweden. Där finns det alltid nån man känner. Och är det inte rumpdans så finns det ju alltid nån att prata med.

Något mer du vill säga?
Det skulle väl vara ett stort beröm till alla som har fixat till Second Sweden och SRC. Second Life skulle inte vara samma sak utan de båda platserna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Attans också att man har missat att vara med och rumptanza när det var utdelning av dom grymt snygga overallerna :)

Anonym sa...

Första gången jag träffade (iaf som vi språkades) Merover tror jag var när vi fipplade med vojsen i first look borta i Hawaii.

Sen att han inte förstått det där med fotboll, trots att en förmildrande omständighet är att Bajens couch Tony G gjorde sig ett namn som en av Brages bästa spelare 1999 (bl a med ett av världshistoriens grymmaste inkast) och hans sidekick Janne Mian också värvats från Brage,ursäktas helt av hans sanslösa talang för klädestillverkning!

Anonym sa...

Fåniga overaller eller inte. Helt klart är jag glad att jag har en sådan fin , orange Rumptanzoverall. Merover du är en Rolig o snäll människa som gör livet ännu gladare på dansbanan.
;)

Anonym sa...

Overallerna e ju helt sjukt snygga! :)

Tror att jag träffade Merover första gången när det var kulturgruppsmöte på SRC, som jag höll i....

Anonym sa...

Jag och mitt dåliga minne kommer inte ihåg när jag träffade Merover första gången, det jag minns är hans rimmande. Obetalbalt. Skrattade i stort sett hela den natten.
Merover rimmar lika lätt som fisken simmar. (äh, jag e kass på de där)

Anonym sa...

Mer...första gången vi träffades var i SRC, undrar om det inte var du som gav mig en gloria som du hade gjort...?
Du är rolig,trevlig, givmild och en god lyssnare, därför trivs jag så bra i ditt sällskap.:))Finns bara ett fel, men det vet du..alla saker som är grönvita, som du envisas med att bära då och då, hehe. Tackar och niger för att du faktiskt gjorde en HBK-tröja till mig.
Sedan har ju min, och andras, kollektion utökats med en Rumptanzoverall, vilken har blivit mäkta populär!
Glad att vi blivit så goda vänner...:)

Anonym sa...

Nu förstår jag varför du alltid hackar på mig; grönvitt... det förklarar en hel del.
För det kan ju inte vara ingenjörsgrejen. Jag brukar komma ganska bra överens med tekniker... :)

Ika Cioc sa...

Merover.. ja, du är en himla trevlig vän, tycker jag. Jag tror vi träffades i SRC och det var nog då, när vi började voica som vi började prata mer med varandra. Kul att du är hos oss :) Och du.. TACK för alla fina grejer du har gjort, tröjor.. overaller .. kul! =)

Anonym sa...

Merover har jag lärt känna på allvar på sista tiden. Vi har mycket gemensamt och det blir alltid lustiga ordlekar när vi svamlar vid danserna vi så ofta deltar i.

Jag tycker bra om Merover och man blir glad att se honom, en riktig kompis helt enkelt.