söndag 19 augusti 2007

Mina vänner - Lensi Hax


Berätta lite om vad du är för en filur i SL.
Hej ! Min avatar heter Lensi Hax och är från Kalmar.
Jag är en glad och snäll person i RL så det stämmer väl överens med den jag är i SL.
Min avatar har lite längre hår än vad jag har i verkligheten så där är SL ett stort plus tycker jag. ;)

När blev du medlem och hur hittade du hit?
Jag blev medlem den 12 maj( tror jag ) .
Jag hade inte hört talas om SL innan, utan min kompis som jobbar på Swedbank berättade detta för mig. Jag visste ingenting om detta andra livet utan gick in med öppna ögon.

Vad var ditt första intryck av SL?
Efter det att jag irrat omkring i SL, råkade jag en dag klicka på teleport och for iväg som en raket. En helt ny värld öppnade sig och jag blev helt fast. Att det sedan var världens sämsta sommarväder gjorde ju att jag i stort sett har bott här inne. Mina vänner i RL tycker att jag blivit lite skadad av det hela men det bjuder jag på.

Vad tycker du om att göra i SL?
Jag älskar att dansa och det gör jag med besked.
På kvällarna är det självklart gänget runt dig Ika som gäller. Jag tycker det är jättekul att chatta och att lyssna på dig när du streamar. Det är ju inte heller helt fel att få önska musiken som du spelar.

Jag gillar även att resa runt lite och hitta nya ställen som man kan besöka igen.
Är lite förtjust i stränder och lite mystiska platser.

Vilka brukar du oftast umgås med?
Oj det är ganska många . Vill helst inte nämna några namn om jag råkar glömma någon.
De jag oftast är med är de som är inne i SS2. Har ju en favorit som jag umgås mycket med.

Vi har ju sedan ditt ”rumpdanzgäng” som jag älskar att vara med på kvällarna. Vi har jättekul i chatten tycker jag. Tack alla ni som är där och som gör kvällarna till en fest.

När träffades vi första gången, minns du något från det mötet?
Första gången jag pratade med dig Ika var i gamla SS1. Trojan hade en kiosk på sig och skulle sälja saker vid ”dalahästen”. Jag kommer inte ihåg vad vi sa till varandra men det var nog första gången vi pratade.

Innan dess hade jag ju förstås dansat den berömda Ika dansen på dansbanan.

Vilket är ditt favoritställe i SL och varför?
Jag har några favoritplatser som jag ofta reser till. Jag gillar att sitta och mysa vid en lägereld med en som jag tycker om. Det finns även många bra danställen runt omkring där man träffar trevliga människor. Många gånger är man bara hemma hos ”någon” och har det bra.

Det allra bästa stället är nog i alla fall Second Sweden på kvällarna. Just för att det finns så många trevliga människor och en fantastisk rumpa där.

Något mer du vill säga?
Tack alla ni som gör att man mår bra 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fler V3-bollar till folket!!
Visst då Lensi?

Jag kopplar ofta ihop avatarer med en viss musikstil/tema och så fort jag ser Lensi så dyker kramis-musik upp. Men inte när hon inte städar för då är det Imperiet. :)

Anonym sa...

Lensi jag har inte hört att du ändrat färg på stövlarna på länge... har dom åkt ut när det har varit en sån där Imperiet-dag :=)

Anonym sa...

Ja du Lensi, det slår mig att vi aldrig gick vidare med Sibylla-korvkiosks-idén, Aromat och allt det där. Vi kanske får ta upp de tankarna igen.

Annars minns jag inte riktigt när vi sågs först? Du har liksom bara flutit in och blivit en naturlig del av livet i SS. Men visst var det du som var ute och åkte flygplan med mig före sommaren? Eller är jag helt ute och cyklar? Jag har gått igenom min friendslista och det kan nästan bara ha varit du som var med på den vådliga flygturen.

Anonym sa...

Lensi, min rumpdansande kompis!
Alltid glad och trevlig, med en härlig musiksmak..:))

Ika Cioc sa...

Lensi.. dig minns jag i början som en av Hax-arna som jag inte kunde skilja på vem som var vem :) Det var där borta vid sandboxen i SS som vi brukade stöta på varandra har jag för mig. Sen, när du började hänga med oss runt dansen så har jag lärt känna dig mer och tycker du är en jättego tjej som alltid är glad och trevlig mot alla =) Fortsätt vara den goa Lensin!

Anonym sa...

Lensi är en helt underbar tjej. Full av positiv glädje och snabb att hänga med på att svänga ord.

Lensi borda bilda en egen fanclub, för vart än vi är och dansar dyker det upp killar som försöker charma henne med smickrande ord.

Til syvende og sidst, när dagen är slut, kvarstår faktum att Lensi alltid är efterfrågad och saknad om hon inte är med och dansar.

Anonym sa...

Fröken Lensi, en skön sippa som alltid gör mig glad som en lax
ni är söt och jag smälter som vax
När jag träffade er hade jag verklig flax
ty ni är min Dancing Queen fröken Hax