torsdag 3 januari 2008

.. nytt år - nya föresatser ..


Så har vi firat in det nya året - 2008.

Jag hoppas det har startat på ett bra sätt för er alla? Själv tycker jag att det känns som om att det här året kommer att bli ett bra år! Det har börjat bra, jag känner att jag avslutade en del saker som störde mig i slutet att förra året och lämnade dem bakom mig. Det kan man behöva göra ibland.


Det bästa med nyår är kanske att man då har ett bra läge för en reboot.. och det tänkte jag se om ni också skall göra.



För första gången i mitt liv skall jag börja prata nyårslöften. Jag har alltid vägrat ge såna.


Hur är det med dig nu då? Har du lovat något? Håller det fortfarande?







<-----S
kall du själv sluta göra något?





.. eller ..









..behöver du eller andra börja göra något?------->





.. eller ..









<------- .. kanske du inte riktigt minns vad du lovade?





.. eller ..




Du kanske redan är perfekt? Då behöver du inte ändra på något, antar jag?

Låt höra nu!
Skriv och berätta i kommentarerna nu om dina löften eller om varför du inte behöver ha några löften?!

6 kommentarer:

NYA TINAS UNIVERSUM sa...

Gott Nytt själv på dig!

Blir säkert ett bra 08 - År Vad ANNARS?

LOVADE att:

Äta BÄTTRE

Sova MER

Jobba MINDRE

..fast redan nu har jag slarvat med dem alla TRE

/Tina

Unknown sa...

jag blir besviken på mig själv när jag inte lyckas hålla vad jag lovade. Försöker göra mitt bästa ändå utan löften. Självklart har jag en hel del jag bör ändra på (som jag VET) - sen är det säkert så att andra vet en del jag borde ändra på/bli bättre på - men de sakerna får ju inte jag reda på :)

Anonym sa...

Som alla år lovar jag mej själv att inte sluta drömma (och då menar jag inte i sömnen)det kommande året heller...

Anonym sa...

Gott Nytt År på dig själv :)

Mitt nyårslöfte i år var att sluta hänga på SL så mycket.. sluta röka och bli en bättre människa..

Men som tur var så anser jag också att nyårslöfte är till för att brytas.. så redan nyårsdag hade jag brutit dom alla 3 ;=)

Kekke sa...

Helt ärligt, jag lovar inget på nyår. Faktum är att jag är väldigt restriktiv med vad jag lovar överhuvudtaget. Helst av allt vill jag veta att om jag lovar någon någonting, någonsin, så kommer jag att hålla det.
Det är inte lätt, så därför blir det väldigt få löften.
Däremot kan man ju ha målsättningar och önskemål.

Se där, en av de längsta kommentarerna på Ikas sida någonsin, av han som ni mest känner som Cory i SL
Jag har några saker jag vill jobba med, som är privata och därför kommer de så att förbli.
När det gäller det vi alla här har gemensamt, SL, vill jag väldigt gärna behålla de fina SL-vänner jag har, fördjupa utbytet med några och se till att inte tappa bort andra.

I RL kommer jag säkert fortsätta predika solidaritetens förträfflighet och vara en jobbig fackpamp.
Jag kommer säkerligen vara en flitig besökare på Domnarvsvallen även i år nu när IK Brage nått div 1. Även om den första matchen kommer vara något av det jobbigaste jag redan nu vet kommer under året. Min kamrat som jag stått och gnagt fotbollskommentarer och utbytt livsavgörande frågor med varje hemmamatch under kanske tioårs tid avled nyligen efter en hastig sjukdom.
Det leder mig till min sista målsättning. LTS! (Life's Too Short) Tillåt inte negativa människor stjäla din tid, sprid postiv anda till de som behöver det och ta tillvara på dagen som om den vore din sista.
Okej, jag vet, pretentiöst och överdådigt, men jag lovar ingenting bestämt!

Erestor Streeter sa...

Löften och föresatser har för min del en dålig egenskap... de blir inte som de borde och i värst fall inte alls.

Men jag har lovat mig själv att ta tag i mitt RL-appearance (=tänka på vad man äter och hur mycket man rör på sig...). Sen hur det går med detta, ja vem vet.

Mitt motto för det mesta i livet är lånat från en gammal sång: "Que sera, sera..." (Vad som än sker så sker det...).